DSC: Dutch Supercar Challenge: De kampioenen zijn bekend
Vanwege het feit dat de wagens van de Dutch Supercar Challenge samen te veel lawaai maken wordt de race van zaterdag tijdens de Finaleraces ingekort van 45 minuten naar 35 minuten. De race wordt zoals te doen gebruikelijk met een rollende start aangevangen.
Tekst en foto's: Dutch Supercar Challenge
Bij de start is het de Marcos equipe Van der Kolk/Knook die de equipe Euser/Menten al meteen te pakken heeft en als eerste de Tarzanbocht induiken. Team Bleekemolen volgt hierachter op een derde positie. In de eerste ronden zijn het Van der Kolk en Knook die een gat slaan richting de concurrentie, de slagvolgorde in de divisie GT is aan weinig veranderingen onderhevig zeker omdat Euser en Menten finishen misschien belangrijker achter dan winnen met het algemeen kampioenschap in het achterhoofd.
Als in de 10e ronde de beide Marcos Mantis equipes van der Kolk/Knook en Euser/Menten naar binnen komen is het Team Bleekemolen dat aan de leiding gaat. Dit duurt tot de 12e ronde wanneer zij zelf ook aan de pits moeten voor de verplichte pitstop.
Na de pitstops zijn het nog steeds Peter van der Kolk/Rob Knook die aan de leiding gaan gevolgd door Team Bleekemolen en op de derde plaats Luca Moro in de Porsche 911 GT3RS. De equipe Euser/Menten is ver teruggevallen door de vele opgebouwde resultaatseconden.
Na enkele ronden is het Luca Moro die voorbij is gestoken aan de Porsche van Team Bleekemolen buiten het zicht van de camera's.
Voor het vallen van de vlag doen er zich dan ook geen veranderingen meer voor. Peter van der Kolk&Rob Knook weten de overwinning naar zich toe te halen met de dikke Marcos Mantis+. De tweede positie is voor de sympathieke Italiaan Luca Moro gevolgd door een tweede Porsche, van Team Bleekemolen. Hans de Groot legt beslag op de vierde positie met de Marcos, titelkandidaten Cor Euser&Jos Menten eindigen op de vijfde plaats. Echter doordat Team Bleekemolen en Hans de Groot gastrijders zijn pakken zij nog wel 17 punten (1 extra punt door de pole position) voor het kampioenschap in de GT. Euser&Menten waren reeds kampioen in de divisie GT, wat echter nog op het verlanglijstje staat is de algemene Trophy van de Supercar Challenge. In de supersport is het Lex van der Meijden die een nieuwe motor heeft gelepeld in zijn Marcos Mantis, deze motor is goed voor 320PK aan de wielen. Dat dit aanzienlijk meer is dan de Honda Accord van Graham Coomes blijkt al snel bij de start, Graham heeft weinig aan zijn pole position. Lex van der Meijden steekt als eerste de tarzanbocht in. De top van de supersport met Lex van der Meijden en Graham Coomes weet goed bij te blijven bij de top drie van de divisie GT.
Tekst en foto's: Dutch Supercar Challenge
Bij de start is het de Marcos equipe Van der Kolk/Knook die de equipe Euser/Menten al meteen te pakken heeft en als eerste de Tarzanbocht induiken. Team Bleekemolen volgt hierachter op een derde positie. In de eerste ronden zijn het Van der Kolk en Knook die een gat slaan richting de concurrentie, de slagvolgorde in de divisie GT is aan weinig veranderingen onderhevig zeker omdat Euser en Menten finishen misschien belangrijker achter dan winnen met het algemeen kampioenschap in het achterhoofd.
Als in de 10e ronde de beide Marcos Mantis equipes van der Kolk/Knook en Euser/Menten naar binnen komen is het Team Bleekemolen dat aan de leiding gaat. Dit duurt tot de 12e ronde wanneer zij zelf ook aan de pits moeten voor de verplichte pitstop.
Na de pitstops zijn het nog steeds Peter van der Kolk/Rob Knook die aan de leiding gaan gevolgd door Team Bleekemolen en op de derde plaats Luca Moro in de Porsche 911 GT3RS. De equipe Euser/Menten is ver teruggevallen door de vele opgebouwde resultaatseconden.
Na enkele ronden is het Luca Moro die voorbij is gestoken aan de Porsche van Team Bleekemolen buiten het zicht van de camera's.
Voor het vallen van de vlag doen er zich dan ook geen veranderingen meer voor. Peter van der Kolk&Rob Knook weten de overwinning naar zich toe te halen met de dikke Marcos Mantis+. De tweede positie is voor de sympathieke Italiaan Luca Moro gevolgd door een tweede Porsche, van Team Bleekemolen. Hans de Groot legt beslag op de vierde positie met de Marcos, titelkandidaten Cor Euser&Jos Menten eindigen op de vijfde plaats. Echter doordat Team Bleekemolen en Hans de Groot gastrijders zijn pakken zij nog wel 17 punten (1 extra punt door de pole position) voor het kampioenschap in de GT. Euser&Menten waren reeds kampioen in de divisie GT, wat echter nog op het verlanglijstje staat is de algemene Trophy van de Supercar Challenge. In de supersport is het Lex van der Meijden die een nieuwe motor heeft gelepeld in zijn Marcos Mantis, deze motor is goed voor 320PK aan de wielen. Dat dit aanzienlijk meer is dan de Honda Accord van Graham Coomes blijkt al snel bij de start, Graham heeft weinig aan zijn pole position. Lex van der Meijden steekt als eerste de tarzanbocht in. De top van de supersport met Lex van der Meijden en Graham Coomes weet goed bij te blijven bij de top drie van de divisie GT.