Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
DTM

DTM: Mister Perfect had een offday

 



De Mercedes met startnummer zeven start morgen vanaf positie nummer zeven.

Na zijn vier overwinningen op rij " de diskwalificatie op de Lausitzring en de demo in Sjanghai meegerekend " werd Gary Paffett in de DTM-paddock al snel omgedoopt tot Gary Perfect. Normaal gesproken bewaart de 23-jarige Engelsman zijn snelste ronde van het weekend voor de Super Pole, vandaag werd de 'Man van het Jaar' (aldus Mercedes-teambaas Norbert Haug) overklast door collega Christijan Albers. Zijn humeur had er echter weinig onder te lijden. "Mister Perfect had een offday", vertelde een relaxte Paffett aan AUTOSPORT.NL op een zoning terras voor de Mercedes-hospitality.

Tekst: Ralf Dennissen " Fotografie: Boudewijn Pieters

"We hebben een hele goede auto voor de race", meent de jongste van het kwartet Mercedes-fabrieksrijders. "Ik denk ook dat wij hier best wel kunnen inhalen, misschien nog wel beter dan de Audi's. Christijan heeft op Zandvoort laten zien dat we er ook langs komen op circuits waarvan wordt gezegd dat passeren er onmogelijk is. Bovendien hebben we vrijdag een lange run gedaan die echt heel erg goed was."



Paffetts teambaas Norbert Haug in gesprek met Dr. Ullrich van Audi.

F1-hoop nog niet weg na afzegging Sauber

Dat hij slechts een zevende tijd realiseerde tijdens de Super Pole-kwalificatie was voor Paffett niet de grootste domper van de week. Dat was namelijk het telefoontje van Peter Sauber, dat het gedaan was met de F1-interesse van de Zwitsers. Sauber heeft Jacques VIlleneuve gecontracteerd voor 2005 en wenst dus geen gebruik te maken van de diensten van Christijan Albers of Paffett. "Het was een grote teleurstelling dat ik niet eens meer mocht testen. Toch zien wij nog steeds mogelijkheden in de Formule 1. Er is nu bijvoorbeeld sprake van drie auto's per team voor 2005 [door het mogelijke wegvallen van het Jaguar-team]."

Norbert Haug zal niet ontevreden zijn met het feit dat de belangstelling voor zijn pupillen vanuit de Formule 1 flink is afgenomen. Bernd Schneider en Jean Alesi bewezen vandaag wederom dat Mercedes het anno 2005 vooral van de jeugd vooral van de jeugd moet hebben. Een lachende Paffett over deze analyse van het optreden van zijn ervaren collega's: "Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben."

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet