Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Goodridge Dutch Finals, een perfect slot van het seizoen 2008



df_sc_finale
Alex Voorend (voorgrond) klopt in de finale Guido Uhlir

Verrassingen
In de klasse Super Comp (index 8,9 seconden) waren diverse rijders actief die normaal in de Super Gas-klasse (index 9,9 seconden) uitkomen. Zo aan het eind van het seizoen en op goed asfalt wilden ze wel eens zien hoe hard hun auto echt kon. Met Alex Voorend en Guido Uhlir haalden twee van hen ook nog de eindstrijd. Uiterst verrassend werden de gedoodverfde finalisten, Lothar Feidt en Gerd Habermann al in de kwartfinale uitgeschakeld. Feidt, in de kwalificatie met 8,901 seconden nog goed voor de bijna perfecte indextijd, sneuvelde door een rood licht te trekken terwijl Habermann in zijn run tegen Standy Walle met 8,889 seconden een fractie onder de index dook. In de eindstrijd hield Voorend de Nederlandse eer hoog door met een klein verschil Uhlir te kloppen.

df_sg_swol
Gordon van Swol

Eerste winst
Ook in de Super Gas-klasse een Nederlands-Duitse finale. In zijn eerste seizoen in de klasse wist Gordon van Swol ten koste van Guido Uhlir tot de finale door te dringen. In de andere halve finale sneuvelde Cas van de Mosselaar tegen Bert Gorselitz.

df_sg_gorselitz
Bert Gorselitz

De Duitser die twee weken geleden in Hockenheim ook al in de finale stond slaagde er ook nu niet in om zijn finaleplaats in winst om te zetten. De Porsche-rijder trok een rood licht waardoor meervoudig Nederlands Super Street Car-kampioen Van Swol makkelijker dan gedacht de eerste Super Gas-winst op zijn erelijst kon bijschrijven.

df_ssc_finale
Freek van Groningen (voorgrond) neemt het in de finale op tegen Olav Schwiderek

Revanche
Freek van Groningen maakte tijdens de Drachten Nationals in juni naam door als eerste rijder de kwaliteit van de Drachter-vangrail te testen. Nu was de rijder van Voorend Racing duidelijk beter op dreef en nam op een mooie manier revanche door onder andere ten koste van low-qualifier Udo Becker de finale te bereiken. In de eindstrijd dook Van Groningen echter onder de 10,9 seconden klasse-index waardoor de winst automatisch verviel naar de Duitser Olav Schwiderek.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet