Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Oakley blijft Don Schumacher Racing trouw

oakley_scelzi_2006

In 1975 met driehonderd dollar begonnen ontvangt oprichter en nu nog voor 65% aandeelhouder ‘Mad Scientist’ Jim Jannard binnenkort € 1,3 miljard voor zijn geesteskind Oakley. Jannard is een dragrace-fan in hart en nieren en zijn sponsoring via Oakley is meer dan een puur zakelijke deal. Met de verkoop van Oakley naar Italië sloeg de Amerikaanse dragrace-fans de schrik om het hart. Betekende de verkoop ook het einde van de sponsoring? In allerijl heeft Oakley laten weten in ieder geval de komende twee jaar nog in het Amerikaanse dragracen actief te blijven.

Tekst: Remco Scheelings
Foto's: Remco Scheelings


Oakley is naast subsponsor van Don Schumacher Racing tevens hoofdsponsor van Gary Scelzi’s Funny Car binnen het team. Daarbuiten steunt Oakley diverse andere rijders op een bescheidener schaal. Voor Don Schumacher is het in korte tijd de tweede sponsor die verkocht wordt. Eerder zag de teambaas Chrysler naar een investeringsmaatschappij vertrekken waarbij moet worden afgewacht hoe de toekomstige marketinggelden besteed gaan worden. Voor Jannard en Oakley is het dragracen echter meer dan alleen een marketinginstrument en dus werd deze week al bekend gemaakt dat de naam in ieder geval de komende twee jaar op de diverse auto’s en motoren zichtbaar blijft.

oakley_jannard

Jim Jannard (uiterst links voor de auto) is bij veel wedstrijden zelf aanwezig

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet