Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Coca-Cola verlengt samenwerking met NHRA

nhra_mello_yello

De Coca-Cola Company heeft de reeds sinds 2002 bestaande samenwerking met de National Hot Rod Association verlengd tot 2018. Met ingang van volgend jaar verbindt de frisdrankgigant de naam van haar citrusdrank Mello Yello aan de NHRA Drag Racing Series.

Tekst: Remco Scheelings

Aan de vooravond van de U.S. Nationals op Indianapolis, de belangrijkste dragrace van de 23 wedstrijden tellende NHRA (nu nog) Full Throttle Drag Racing Series, werd de verlenging van de samenwerking bekend gemaakt. De Coca-Cola Company is al sinds 2002 hoofdsponsor van de sterkste en meest prestigieuze dragrace-competitie ter wereld. Nadat eerst het merk Powerade aan de serie werd verbonden, was de afgelopen vier jaar Full Throttle, de energy-drink van Coca-Cola, naamgevend hoofdsponsor van het kampioenschap. Met de verlenging van het contract tot en met 2018, wordt er met ingang van 2013 weer een ander Coca-Cola merk aan de serie verbonden. Mello Yello, de citrusdrank van Coca-Cola wordt nu naamgevend sponsor, zodat de serie met ingang van volgend jaar als NHRA Mello Yello Drag Racing Series door het leven gaat. Hoewel nog niet geheel duidelijk is op welke manier, blijft ook Full Throttle bij de NHRA betrokken. Voor het merk Mello Yello is het een terugkeer als sponsornaam in de autosport, aangezien het merk van 1991 tot en met 1994 verbonden was aan Kyle Petty.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet