Retro

Retro: Groeten van de Goodwood Revival 2019 (1)

revival2019-fri-16

De Goodwood Revival van 2019 was nóg groter dan die van de voorgaande 21 edities. Of het zelf opgelegde maximumaantal van 150.000 bezoekers deze keer werd overschreden, weten we niet officieel – maar een halve blik op de weekenddrukte van de vrijdag zei al genoeg. Omdat er zo veel te zien was, splitsen we de reportages van onze verslaggevers op net als bij de Historic Grand Prix vorige week op in delen. En die delen zijn ook al niet de kleinste...

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam

revival2019-fri-1

Het plezier van de Revival begint altijd al op 'de mooiste parkeerplaats ter wereld'.

revival2019-fri-2

Het gaat op het evenement allang niet meer alleen om het racen. Het is een dagje uit voor het hele gezin. Wederhelften die niet Vollgasfest zijn (zoals onze oosterburen het zo mooi omschrijven) konden zich de hele dag vermaken op de gloednieuwe Arcade d'Aubigny.

revival2019-fri-33

Of ze namen de gratis Revival-editie van de Bazaar mee naar een van de champagneterrassen.

revival2019-fri-34

Waar je dan ook geregeld jongedames van enige charme aantrof.

revival2019-fri-36

De aantrekkelijke rijpere vrouw was vooral rond het speelstrandje voor de kinderen te vinden.

revival2019-fri-42

Soms zelfs met handenvol tegelijk!

revival2019-fri-45

Zelfs het zusje van Beyoncé ontbrak niet.

revival2019-fri-39

Maar zelf achter het stuur kruipen kon natuurlijk ook. Sterker nog, dat zien wij graag nog veel meer gebeuren.

revival2019-fri-3

Als Porsche een retrogarage bouwt, dan kunnen wij dat ook, zo dachten ze bij Michelin. En dus bouwden er een die twee zo hoog was als die van de Duitse buren.

revival2019-fri-4

revival2019-fri-5

Omdat Goodwood in de Tweede Wereldoorlog nog niet veel meer dan de randweg rondom RAF Westhampnett was (waarop Spitfire-piloten zich graag ontspanden met hun MG's en Triumphs), staat de Revival ook in het teken van het vliegtuig.

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Martin Philippo 17 september 2019 19:16

    Héérlijk!

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 september 2019 23:54

    Prachtig stukje weer, waarvoor dank! Mooi evenement, was verbaasd hoe serieus en hard er nog gereden werd met de auto's en motoren. Ook het grote aantal deelnemers is fantastisch. Goed weekend, Eric

    • 1
    • 0
     
    Caseykvt 18 september 2019 11:21

    Mooie reportage, thanks! Inderdaad wordt er écht meer geracet. Wat bij mij de vraag opwekt; in hoeverre is het allemaal origineel spul. Of is dat een voorwaarde voor dit evenement?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 september 2019 12:08

    In theorie maakt het met de schade niet veel uit of het origineel is of niet. Het chassis (nummer) zorgt voor de waarde van een originele auto. Het repareren kost hetzelfde voor origineel of replica, zodoende is een schade niet extra kostbaar.

    • 1
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 18 september 2019 12:44

    Ik wil nu een opmerking maken ten opzichte van de HGP maar ik denk dat deze beelden voor zich spreken.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 september 2019 21:11

    Oef oef, laatste anonieme gebruiker, je was al een sneu figuur, maar nu laat je je helemaal kennen als een trieste aap van het laagste niveau. Ik heb ook een goede tip voor de HGP organisatie: programmeer volgend jaar net zo veel demo's en tussentijdse pauzes als op de Revival. Dan kan anoniempje pas écht lang wachten totdat er weer wat actie is. Liefst ook met net zulke korte races. En tuurlijk, Nederland heeft precies het autosportklimaat waarin zo'n evenement mogelijk is, geen probleem. O wacht, laten we dan maar meteen elk ander historisch evenement schrappen, want er kan qua aankleding toch niks tippen aan de Revival. Flikker toch een ongelooflijk eind op man.

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 19 september 2019 10:15

    Iemand met lange tenen ?

    • 0
    • 0
     
    Cees van Oord 20 september 2019 06:43

    Beste Anonieme Gebruiker; ik denk niet dat het te maken heeft met lange tenen. Maar om nu echt elk bericht te verzieken en af te zeiken voor een ieder die op een normale, positieve, manier gebruik wil maken van dit forum gaat inderdaad behoorlijk vervelen ja. Natuurlijk mag jij een mening hebben, maar wanneer die alleen maar negatief is, ga dan lekker wat anders doen; ontneem een ander niet de vreugde van zijn of haar hobby. Maak het gegeven dat jij een negatieve, gefrustreerde azijnzijker ben niet het probleem van een ander!

    • 0
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 20 september 2019 07:06

    Nog iemand die met het verkeerde been uit bed is gestapt. Jammer !

    • 0
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 20 september 2019 07:33

    Maar goed nu even mannen onder elkaar. Ik blijf het herhalen maar de HGP is echt het slechtste historische evenement wat er bestaat. Het probleem is namelijk dat er geracet wordt met die auto's en dat gaat gewoon simpelweg voor 95 procent van alle deelnemers niet meer. Dat een pastorelli echt wel gas geeft dat zie ik ook wel. Dus volgend jaar een mooi demonstratie programma zonder rode vlaggen. Trauma helikopters. Safetycars etc. Historische racen gaat gewoon niet in dit kikkerlandje. Net zoals ik bang ben dat de gewone GP straks ook niet voor gaat. Succes ermee.

    • 0
    • 0
     
    Patrick84 20 september 2019 09:42

    Je bent echt een zeer sneu figuur Anonieme gebruiker!! In Goodwood wordt er toch ook geraced?? Ow nee.... Dan noemen ze het anders

    • 0
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 20 september 2019 10:04

    En weer iemand met iets te lange tenen.

    • 1
    • 0
     
    Patrick84 20 september 2019 18:53

    Het heeft niks met lange tenen te maken! Op Goodwood rijden meerdere klasses die ook op de HGP rijden. En dan vind jij het ineens wel allemaal prachtig om te zien. Om maar weer eens aan te geven dat je gewoon een hekel hebt aan alles van Zandvoort

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 21 september 2019 21:49

    Je snapt er echt niks van hè, meneer lange tenen. Die 95% van de deelnemers rijdt ook op de Silverstone Classic, de Oldtimer GP, de Spa Six Hours, noem maar op. Zelfde auto's, zelfde mannen, zelfde tempo. Maar nee, dan moet de organisatie van de HGP 'opletten', want dat zijn dan opeens topevenementen. En bij Peter Auto, dat dan in plaats daarvan naar Zandvoort moet komen, rijden ze juist nóg 'langzamer'. Want als die deelnemers meedoen aan de HGP, Silverstone Classic, Spa Six Hours etc., worden ze om de oren gereden door de toppers daar. Dus ga óf eens naar wat meer buitenlandse historische evenementen om vergelijkingsmateriaal te hebben, óf neem het besluit dat dat historisch racen niks voor jou is.