Retro

Retro: Liveblog van de Historic Grand Prix 2019

hgp2017-sun-4

Begin september staat voor de achtste keer in het teken van de Historic Grand Prix op Circuit Zandvoort. Er wacht ons een programma dat ons elke dag van acht uur 's ochtends tot half zeven 's avonds – of langer – zal bezighouden. AUTOSPORT.NL is erbij met een liveblog dat wordt verzorgd door een royaal team van redacteuren en fotografen.

Tekst: René de Boer, Mattijs Diepraam, Eric van den Heuvel, Gerrie Hoekstra
Foto's: Gerrie Hoekstra, René de Boer, Mattijs Diepraam, Erik van der Schaaff, Co van der Gragt, Eric van den Heuvel, Willem J. Staat, Chris Schotanus, Bob van der Wolf

2019 Griffioen
Een nogal onverwachte winnaar bij de Tourenwagenlegenden......

19.00 uur: We zijn toch nog niet klaar, want er is eindelijk een soort van uitslag van de Tourenwagen Legenden. De tijden van de beide delen van de race zijn bij elkaar geteld en de rijders of teams die geen verplichte pitstop gemaakt hebben, zijn niet geklasseerd. Daarmee is onze landgenoot Sjaco Griffioen (dat die als 'Giffioen' in de uitslag staat, zullen we maar door de vingers zien - of geldt dat als vormfout?) als winnaar uit de bus gekomen, voor Michael Menden, Jens Böhler en Mark Verhaegh, allemaal met een BMW M3 E30. Daarachter volgt John Jansen met een M3 E36, voor Stefan Rupp met de Alfa Romeo 155 en het duo Hatscher-Ludwig met de C-Klasse ITC en Charlotte Verkuijlen met de BMW 318 Ti. Een wat merkwaardige gang van zaken allemaal, maar hiermee sluiten we onze berichtgeving via dit liveblog dan ook echt af. Het was weer een mooi weekeinde!

P9080810

18.25. Terwijl de zon achter de hoofdtribune zakt en we afscheid nemen van de laatste toeschouwers, bedanken we de duizenden kijkers van dit liveblog voor hun aandacht. Later in de week doen we uiteraard uitgebreid de groeten uit Zandvoort van de achtste Historic Grand Prix.

Start NKHTGT

18.21 Race 2 - NK HTGT
Andy Newall leidde bijna van start tot finish in de laatste race van het weekend, nadat hij in de loop van de eerste ronde al de kop pakte in de tweede NK HTGT-wedstrijd. In zijn Jaguar E-type wist hij de opmars van Michiel Campagne in de Corvette Grand Sport te stuiten. Campagne lag achtste na de eerste ronde, maar na acht ronden passeerde hij Alexander Schlüchters Elan al om daarmee de tweede plaats te veroveren. Achter de Duitser handhaafde de Corvette van Roeland Voerman/Jasper Izaks zich op de vierde plaats, terwijl de Marcossen van Malte Müller-Wrede en Robert Hamilton oprukten naar de vijfde en zesde plaats, ten koste van Roger Grouwels, wiens Iso uiteindelijk afzakte naar de achtste plaats achter de Elan van Jos Stevens. Alexander van der Lof in de Ferrari haalde de eindstreep niet, nadat in de derde ronde vanaf de derde plaats uitviel.

2019 TourenwagenlegendenVan Ommen
Jörg van Ommen lag eigenlijk van start tot finish aan de leiding maar of hij gewonnen heeft?

17.30 uur: Er is geracet in de Tourenwagen Legenden, maar wie er gewonnen heeft, kunnen we helaas niet zeggen. Het was een ronduit chaotische wedstrijd, wat al begon met het feit dat de bestuurder van de  knalgele 'leading car' na afloop van de formatieronde de ingang van de pitstraat niet kon vinden en de auto maar op het stuk asfalt achter de lijn, maar voor de pitmuur parkeerde. Dat er bij de rollende start niemand op knalde, was meer geluk dat wijsheid.

2019 Incident Mercedes Audi 1
Klaus Peter werd door de Mercedes van Weckerle Nack in de Hans Ernst bocht aangetikt. Aanleiding tot latere incidenten?

2019 Incident Mercedes Audi 2

2019 Incident Mercedes Audi 3

2019 Incident Mercedes Audi 4

Vervolgens werd er gereden, met Jörg van Ommen vanaf pole aan de leiding, totdat in de achtste ronde de motor van de Audi V8 van Klaus Peter op het rechte stuk plofte en er een oliespoor kwam te liggen.

Plof Audi A8

Uit veiligheidsredenen besloot de wedstrijdleiding vervolgens om de race te onderbreken, met nog 23 minuten en 44 seconden op de klok. De schoonmaakactie nam de nodige tijd in beslag, zodat er uiteindelijk besloten werd tot een resterende racetijd van 15 minuten met start achter de safety-car. Dat lukte, maar direct nadat de race weer was vrijgegeven, raakte Lars van 't Veer in de Gerlachbocht de controle over zijn Alfa Romeo 155 kwijt en knalde in de bandenstapels.

2019 Lars van het Veer Tourenwagenlegenden crash

En toen was het eigenlijk einde wedstijd.

Dat leidde opnieuw tot een inzet van de safety-car en omdat er voor de berging zelfs een takelwagen nodig was, duurde dat zo lang dat de race uiteindelijk niet meer werd vrijgegeven. Zo finishte het veld achter de safety-car, waarbij Jörg van Ommen als eerste over de eindstreep kwam, gevolgd door Thorsten Stadler, beide met een Mercedes-Benz C-Klasse. De Nederlandse équipe Gerbert Luttikhuis/Patrick Huisman werd derde met een Mercedes 190.

2019 Paddock Chaos
Code Rood op de startgrid was misschien wat handiger geweest?

Omdat er echter een pitstop verplicht is in de serie, en slechts een deel van het veld ook daadwerkelijk deze pitstop gemaakt had, moet er nog worden gedelibereerd over de uitslag, die we hier dan ook helaas niet kunnen melden. Wordt derhalve vervolgd.

Start TWL

16.27. Het laatste nieuws over Brian Jolliffe is dat hij relatief in orde is: aanspreekbaar en nooit buiten bewustzijn geweest. De tachtiger die vorig jaar nog grandioos duelleerde met tiener George Shackleton in de 500cc-races - de oudste deelnemer tegen de jongste! - is wel voor controle naar het VUmc overgebracht.

16.09. In 1952 waren Dries van der Lof en Jan Flinterman de eerste Nederlanders die deelnamen aan de Nederlandse Grand Prix. Beide mannen zouden dit jaar precies honderd jaar oud zijn geworden, een goede gelegenheid om deze helden van weleer te eren met een eigen klasse tijdens de achtste editie van de Historic Grand Prix. En hoe geweldig is het dan dat de zoon en kleindochter van Dries van der Lof deelnamen aan de Revival 1952 Dutch Grand Prix?

IMG 3437

Na afloop van de race op zondag spraken we met Shirley die goede herinneringen heeft aan haar grootvader. "Mijn opa was een markante man", vertelt ze terugkijkend op haar jeugd. "Hij gaf graag cadeautjes en voor mijn vierde verjaardag kreeg ik een trapauto waar ik heel zuinig op was. Zelfs de wielen maakte ik schoon met een tandenborstel." In navolging van haar grootvader en vader Alexander kroop ook Shirley achter het stuur van een racewagen en had geen onverdienstelijke carrière.

IMG 0103

In 2014 reed Shirley voorlopig haar laatste race, ook aan het stuur van de HWM waar ze dit weekend reed. "Ik was toen zwanger van onze dochter Isabelle, die nu vier is. Al wist ik dat toen nog niet, daar kwam ik korte tijd later pas achter."

IMG 3876

De HWM had een heeft een bijzondere betekenis voor Shirley en haar familie. "Het is hetzelfde type wagen waar mijn opa in 1952 hier de Grand Prix reed. De wagen is sinds kort in ons bezit en er is nog heel wat werk verzet om de auto klaar te krijgen voor dit weekend. Maar het was de inspanning zeker waard. Ik heb echt genoten, vooral de race in de regen was echt ontzettend leuk. Dan merk je pas hoe dat vroeger moet zijn geweest, want je voelt alles. De remmen bijvoorbeeld zijn heel zacht als je het pedaal in trapt. Maar ook sturen is echt werken, het stuur staat nooit recht en je moet continu corrigeren. Maar wat heb ik genoten. Als mijn opa dit nog mee had mogen maken, zou hij vast heel trots op mijn vader en mij zijn geweest. Of ik nog vaker met de auto ga rijden? De Monaco Grand Prix Historique staat nog op mijn bucketlist, maar volgend jaar weer hier zou ook helemaal fantastisch zijn. Dus wie weet..."

IMG 3895

15.59. De race krijgt geen vervolg meer. Jolliffe moest met zorg uit zijn auto worden gehaald en met de ambulance het circuit verlaten. De ambulance staat inmiddels weer op zijn post voor de start van de volgende race, die van de Tourenwagen Legenden.

15.40. Een stevige crash van Brian Jolliffe in de Cooper T45 bij het uitkomen van de Arie Luyendijkbocht brengt na zeven ronden de rode vlag uit in de HGPCA-race. Andy Middlehurst (Lotus 25) voerde tot dan toe het veld aan, met achter hem aan Will Nuthall (Cooper T53) en op zo'n 11 seconden Barry Cannell (Brabham BT11).

190908 Liveblog Olsen tropghy

15.15 uur: Formule 3-racewinnaar Olsen was uiteraard dolblij met zijn tweede succes op rij. "Dit betekent heel veel voor me", verklaarde hij na de prijsuitreiking. "Ik houd van het rijden in deze categorie en de FIA heeft dit evenement duidelijk naar een hoger plan getild, want de strijd was ook zwaarder. Het is een waar genoegen om hier te rijden: die historische auto's zijn geweldig en ook de sfeer hier.

Olsen was met te snelste tijd in de vrije training, de pole-position en twee overwinningen het hele weekeinde dominant. Had hij dit van tevoren verwacht? "Ik zeg altijd dat je je concurrenten nooit mag onderschatten", benadrukte de Deen. "Ik kende de helft van de namen op de lijst niet, dus ik heb me gewoon op mijn eigen prestatie geconcentreerd en dan zouden we wel zien waar we uitkwamen. Dat is heel goed gelukt!"

Komt hij volgend jaar weer terug om zijn titel te verdedigenen mogelijk zelfs een 'hattrick' te realiseren? Olsen: "Dat weet ik nog niet, want ik heb nog geen idee hoe mijn programma voor volgend jaar eruit ziet. Eigenlijk wil ik me iets meer op de moderne racerij met prototypes concentreren, maar aan de andere kant heb ik dit weekeinde wel weer enorm veel plezier beleefd, dus ik sluit het zeker niet uit!"

2019 Race Olsen Ringstrom
De beslissing viel eigenlijk al voor de wedstrijd. Ringstrom heeft jammer genoeg de verkeerde bandenkeuze genomen. Voordeel voor Olsen.

14.50 uur – Race FIA Historic Formula 3 European Cup
Na zijn succes van vorig jaar wint Christian Olsen voor het tweede jaar op rij de titel in de FIA Historic Formula 3 European Cup. De Deen startte op slicks en maakte daarmee de juiste keuze, hoewel hij in de beginfase een tijdlang zijn landgenoot Michael Ringström voor zich moest dulden. Die viel op regenbanden echter meer en meer terug en verloor in de slotronde zelfs nog de tweede plaats aan Frédéric Rouvier, die daarmee als tweede eindigde. Ringström sloot de race als derde af.

Na alle perikelen van gisteren besluit de wedstrijdleiding om het veld achter de safety-car te laten vertrekken. De Martini van Manfredo Rossi ontbreekt op de grid, zijn startpositie blijft leeg en zo staan er uiteindelijk 19 auto's aan de start, want ook Larry Kinch behoort tot de non-starters.

2019 Ringstrom

Ringström voerde korte tijd het veld aan met achter zich Olsen en Leone

Na een ronde achter de BMW wordt het veld vrijgegeven en Olsen, gestart met slicks, neemt de leiding voor Ringström, Weidel en Rouver. In de tweede ronde passeert Ringström, die op regenbanden riujdt, Olsen en neemt daarmee de leiding over van zijn landgenoot. In de derde ronde verliest Weidel de derde plaats aan de aanvallend rijdende Valerio Leone.

Op kop rijdt Ringström een beetje weg bij Olsen: in de vierde ronde vergroot Ringström zijn marge van 0,9 naar 1,99 seconden. Olsen komt zelfs meer en meer onder druk van Leone, die met zijn March uit 1978 in Total-kleuren als leider in de klasse voor de oudere auto's zienderogen dichterbij komt. Vanuit de wedstrijdleiding komt het bericht dat Daniel Hornung een 'drive-through' krijgt, omdat hij na de safety-car-ronde al voor de lijn heeft ingehaald. De Duitser rijdt op de 14e plaats, dus echt veel invloed heeft het niet.

2019 Bandentheater
Evenals gisteren moest op het allerlaatste moment weer van regenbanden naar slicks of omgekeerd overgestapt worden.

In ronde zes heeft Olsen met zijn slicks duidelijk het tempo gevonden en heeft hij het gat naar Ringström dichtgereden. Zijde aan zijde komen ze over de streep, waarbij Olsen bijna in de vangrail belandt. Ringström houdt nog de leiding vast, maar het blijft spannend. Bij het aanremmen van de Hans Ernst-bocht neemt Olsen de leiding weer over en komt aan het eind van de ronde met 1,29 seconden voorsprong op Ringström over de streep. Olsen bouwt gestaag zijn voorsprong uit tot tegen de tien seconden, terwijl ook Leone met regenbanden steeds verder terugvalt. Frédéric Rouvier daarentegen rijdt met slicks en het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat hij de derde plaats van Weidel kan overnemen. Dat gebeurt in de tiende ronde in de Hans Ernst-bocht en zo is de volledige top drie in handen van Martini-rijders.

2019 Leone
Leone kampioen in de C1 klasse.

In ronde elf daarentegen neemt Weidel de derde plek weer over, de Duitse Ralt-coureur geeft zich duidelijk niet zo snel gewonnen. In de volgende ronde wisselden de twee andermaal van positie, terwijl Olsen al ruim een halve minuut voorsprong heeft op Ringström. Uiteindelijk wint Olsen na 13 ronden met een marge van 32,238 seconden op Rouvier, die in de laatste ronde nog de tweede plaats veroverd heeft. Ringsatröm moet genoegen nemen met de derde positie, gevolgd door Weidel, Leone, Thorburn, White, Candiani, Hornung en Tom Olsen, waarbij Hornung dus nog een straf krijgt.

2019 Olsen Kampioen
Olsen verdedigde zijn titel uitstekend.

In de eindafrekening over de beide races gaat de winst uiteraard naar Christian Olsen, die daarmee voor het tweede jaar op rij de FIA Historic Formula 3 European Cup op zijn naam schrijft. Valerio Leone wint de klasse 1 voor rijders met ouder materieel.

Reacties

    • 5
    • 0
     
    Niels vd Peet 06 september 2019 14:42

    Fijn zo'n liveblog (al) vanaf de vrijdag heren! Toch alweer een paar keer gekeken en gelezen vandaag. Veel plezier en succes met z'n allen dit weekend.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2019 16:38

    Leuk weer deze blog, doen jullie goed! Één vraagje: ik volg de gehele dag al de live timing en zie erg vaak code roods voorbij komen, het zou interessant zijn om globaal inzicht te krijgen in wat de toedracht is van deze rode vlag situaties. Normaal zie ik dat jullie bij andere live blogs wel altijd heel goed doen, maar vandaag mis ik dat. Sowieso bedankt!

    • 0
    • 0
     
    Gerrie Hoekstra 06 september 2019 16:59

    Beste Anonieme gebruiker. We hebben geen beelden in het mediacentrum en ook geen verdere info. Beetje lastig dus om alles goed te verslaan. Morgen zijn er wellicht wel beelden wat het een stuk makkelijker voor ons maakt.

    • 0
    • 0
     
    Mattijs 06 september 2019 17:18

    Al hadden we gelukkig wel een helder zicht op de laatste twee rode vlaggen, dus bij dezen. En dank voor de complimenten!

    • 1
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 13:12

    Technische malheur. Code rood. Weer een auto stilgevallen. Safetycar op de baan. Dit kun je toch echt geen serieus race evenement meer noemen hoor. Een demonstratie weekend met oriëntatie ritten maar dan houdt het echt op.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 13:15

    @Anonieme gebruiker ….. Buitenlandse wedstrijdleider en de FIA! Heb je allemaal te danken een een Franse coureur die helaas niet meer onder ons is!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 13:34

    Safety first maar het slaat wel behoorlijk door. Dat staat helemaal los van het trieste ongeval van Ferrer. Dat die March 711 in drie stukjen brak zegt meer iets over deze gepopnagelde auto. Daar had geen safetycar iets aan kunnen doen,

    • 0
    • 0
     
    Mattijs 07 september 2019 13:38

    Anonieme gebruiker: dat gaat op dit evenement niet anders dan op andere evenementen.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 13:47

    Dat ze NU de race afblazen is zonder meer correct!

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 13:47

    Dit slaat volledig door. In die tijd had je helemaal geen safetycar...

    • 1
    • 0
     
    Mattijs 07 september 2019 13:59

    'In die tijd' is geen vergelijk. We leven nu eenmaal niet meer in die tijd. Zoals gezegd, op elk historisch evenement worden deze regels gehanteerd - het zijn niet allemaal professionals achter het stuur. Als je dat niet bevalt, moet je een teletijdmachine zien te vinden.

    • 0
    • 0
     
    hansfohr 07 september 2019 14:00

    Vind wel dat de safetycar tegenwoordig wel heel erg snel wordt ingezet. Veiligheid is opperste gebod, maar men gaat daar wel heel erg ver in. Het reguliere verloop van een wedstrijd lijkt steeds zeldzamer te worden.

    • 1
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 14:04

    @ Mattijs professionals rijden dit weekend in noord Italië amigo.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 14:12

    Vandaag struikelde een professionele coureur over een 'track limits broodje' in de Parabolica en werd huizenhoog gekatapulteerd. Dat het goed afliep was een wonder. Dat die broodjes daar lagen kan de FIA zich aanrekenen. Ze zijn inmiddels verwijderd.

    • 0
    • 0
     
    Mattijs 07 september 2019 14:34

    Anonieme gebruiker: ja, en? Wat is daarvan je punt? Ga jij al die professionals betalen om massaal historisch te rijden?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 15:09

    De Franse coureur die ik bedoel is Jules Bianchi ;) Sinds zijn ongeval wil de FIA (al dan niet terecht) geen risico meer nemen. En dan komt er bij het minste geringste een SC of Code Rood. En aangezien er dit weekend FIA klasses rondrijden is er ook een FIA wedstrijdleider die de regels bepaald

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2019 18:52

    De groene met gele band (BP) naast de HvB is dat een Gottgens Monopost uit 1952?

    • 1
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 08 september 2019 08:01

    Dag 3 van een veeeeeel de druk programma waar niemand meer iets van begrijpt. Ik ga lekker Monza kijken waar trouwens meer historische gp auto's in het paddock staan dan er in heel zandvoort te vinden zijn.

    • 5
    • 0
     
    Marcel ten Caat 08 september 2019 08:45

    Veeeeeel plezier op je zolderkamertje, Anonieme gebruiker numero zoveeeeeel ;-)

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 september 2019 09:22

    I.v.m. de groen/gele monoposto uit 1952 - real revival ! Zie s.v.p. mail op retro@autosport.nl Mvg Niko Kramer

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 september 2019 12:31

    Zoveelste anonieme gebruiker? Het is steeds dezelfde joh! Eentje wiens trieste hobby het is om te zeiken over iets dat 'm niet eens interesseert en bovendien niks zinnigs als antwoord op normale vragen weet te zeggen. Wat een sneue loser ben je dan.

    • 3
    • 0
     
    hansfohr 08 september 2019 12:40

    Complimenten voor jullie blog heren, respect!

    • 5
    • 0
     
    hansfohr 08 september 2019 12:42

    Kunnen die immens treurige posts niet verwijderd worden?

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 september 2019 14:19

    Ieder zijn ding, maar als je dit niet leuk vindt ga dan vooral kijken wat je wél wil zien in plaats van de mensen die dit prachtig vinden lastig te vallen. Persoonlijk vind ik dit event ook weinig met daadwerkelijke autosport te maken hebben, maar er zijn nu eenmaal mensen die ontzettend genieten van de nostalgie. Ik kom daarom ook al jaren niet meer bij de HGP, maar laat iedereen wel in zijn of haar waarde. Neem daar eens een voorbeeld aan!

    • 1
    • 0
     
    hansfohr 08 september 2019 14:43

    Prima reactie!

    • 0
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 08 september 2019 18:38

    Code rood flinke crash race afgebroken. Code rood flinke crash race afgebroken. Code rood flinke crash race afgebroken. De organisatie en CPZ hebben genoeg stof om na te tafelen. En de hamvraag is natuurlijk moeten we dit in 2020 weer zo doen. Lijkt mij van niet.

    • 4
    • 1
     
    Racing-Fan 08 september 2019 20:42

    Die "Anonieme gebruiker" reacties roept autosport.nl natuurlijk ook zelf over zich af. Jaren terug heb ik hier een account aangemaakt waarmee ik reageer, als je dat gewoon voor iedereen verplicht stelt en vervelende gebruikers blokkeert wordt het al een stuk overzichtelijker.

    • 4
    • 0
     
    Gerrie Hoekstra 08 september 2019 22:00

    Beste Racing Fan, Een account aanmaken ging via het forum. Het forum is inmiddels al meer dan 12 jaar oud, en is zwaar verouderd en niet meer van deze tijd en wordt geplaagd door allerlei technische malheur. Dit is ook het laatste jaar van het forum voordat de reacties op een andere manier worden geplaatst. We zitten echter nog midden in het raceseizoen en een andere opzet voor Autosport.nl is op dit moment nog niet mogelijk. Natuurlijk zijn er plannen voor een nieuwe site, maar alles kost tijd en veel geld. Wij worden niet gesteund door allerlei investeerders en grote adverteerders. De bedrijven die ons steunen gunnen het ons gewoon, vanwege het harde werken van al onze deskundige medewerkers. Wij hebben al een flink aantal anonieme gebruikers geblokt maar er zijn er nog steeds een paar die op alles negatief commentaar geven en ons echt niet goed gezind zijn. De vraag is. Moeten we nu helemaal stoppen met de reacties of gaan we even zo door. Het is jammer genoeg zo dat een enkeling het altijd weer verpest voor een grote groep enthousiaste mensen. Stoppen of doorgaan. We kunnen het morgen zo aanpassen...

    • 0
    • 8
     
    Anonieme gebruiker 09 september 2019 07:26

    Stoppen !

    • 2
    • 0
     
    Rob Petersen 09 september 2019 09:09

    Beste Gerrie, in ieder geval een opzet waarbij een account verplicht is zodat iedereen weet wie iedereen is. Dan blijven de echte fans over. Gefundeerde kritiek is prima en verschil van mening mag altijd. Maar als er mensen zijn die evenementen alleen maar afkraken en alles wat autosport.nl doet kan het niet zo. Dank voor het blog van dit weekend. Het was super !

    • 0
    • 0
     
    Ascona 09 september 2019 09:49

    Tsja, er werd wel erg makkelijk naar de Safety Car gegrepen, het hele weekend. Maar met gras, duinzand en grindbakken niks over Track Limits gehoord! Naast alle andere mooie dingen, even een speciale noot over de F2 klasse: wat een veld, zo competitief als geen ander, hoog niveau van rijders in echt snelle (en zeker niet veilige) wagens.

    • 2
    • 0
     
    Patrick84 09 september 2019 12:55

    @Ascona ..... Dat is helaas het probleem met FIA races! Sinds Bianchi is de FIA zeer terughoudend met live snatches van gestrande voertuigen.... Wen er maar vast aan, want ik vrees dat het alleen maar meer gaat gebeuren. Je ziet het nu toch ook al elke keer in de F1, F2 en F3? De FIA wilt nml geen marshals voor de vangrails zonder neutralisatie. Ik als marshal vind dat ook heel erg jammer...

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 09 september 2019 13:00

    Dat is helemaal niet jammer aangezien er genoeg marshalls overleden zijn in het verleden. Ik hoop niet dat de FIA dit als een générale repetitie voor het formule 1 weekend begin Mei heeft gezien. Er is genoeg stof voor de nabespreking gelukkig.

    • 5
    • 1
     
    Patrick84 09 september 2019 14:51

    Nou Anonieme Gebruiker...... Dan heb ik voor jou treurig nieuws! De FIA was zeer tevreden over de acties op de baan

    • 4
    • 1
     
    Patrick84 09 september 2019 14:52

    En Anonieme Gebruiker...... Ik ben wel heel nieuwsgierig wat JIJ denkt dat er beter zou kunnen..... :D Amuseer mij

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 2 dagen geleden

    Dank jullie wel voor het mooie verslag van een geweldig weekend. De HGP was voor persoonlijk een hoogtepunt met de presentatie van m'n HvB. Om dan van jullie ook nog zo'n leuk stuk erover te lezen...bedankt! Keep going, Hans van der Blij

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet