Peter Auto: Groeten van de Spa Classic 2018 | Retro

Retro

Peter Auto: Groeten van de Spa Classic 2018

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-31

Het programma van de Spa Classic van 2018 was voller dan ooit – en datzelfde gold voor de grids. AUTOSPORT.NL toog naar de Ardennen om zich in de drukte te mengen.

Tekst: Mattijs Diepraam
Foto's: Bob van der Wolf

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-4

Een prachtig Group C-veld, met maar liefst vijf Jaguars. De twee in dit beeld zouden al een traktatie zijn geweest.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-35

Maar dan waren er ook nog twee XJR14's met hun gillende 3.5-liter-blokken.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-6

Altijd fijn om te zien: een Porsche 962C. Deze is van Ivan Vercoutere, met Ralf Kelleners als tweede coureur.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-7

Nog eentje? Dit exemplaar is van Max von Braunmühl.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-28

Nu overschrijd je een grens...

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-36

Een ander type grensoverschrijdend gedrag van een 962C.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-30

De Spice SE90C van Eric De Doncker.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-32

Hollands glorie: de SE92C van Michiel Campagne en Allard Kalff.

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-33

Ik moet nu toch echt stoppen met roken...

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-46

SPA CLASSIC  Autosport BVDW-47

Vanuit de bocht met twee namen (Rivage en Bruxelles) op weg naar de bocht zonder naam.

Reacties

    • 1
    • 1
     
    Dirk 24 mei 2018 15:13

    Waarom was ik hier niet!? wat is er mis gegaan in mijn agenda!? Achja, volgend jaar weer een kans... programma van de Spa Summer Classic zag er helaas niet zó interessant uit.

    • 0
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 24 mei 2018 18:06

    Op een of andere manier lukt het maar niet om in Nederland zo'n evenement van de grond te krijgen.

    • 1
    • 0
     
    Martin Philippo 24 mei 2018 19:16

    Super. Wij waren daar de zaterdag zelf ook maar hadden geen armbandje om voorbij het hek te komen. Daarom niet zulke mooie close-up foto's. Het is een geweldig evenement en veel groter dan we in Nederland zien inderdaad. Maar ja, wij hebben hier dan ook geen Circuit de Spa-Francorchamps ;)

    • 5
    • 0
     
    Racing-Fan 24 mei 2018 20:41

    Group C blijft gewelding. :)

    • 2
    • 0
     
    Rush 24 mei 2018 23:05

    @Dirk ; Je geeft zelf het antwoord al ;-)

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 24 mei 2018 23:07

    Lekker evenement, allemaal lekker losjes. Alles in de paddock en pits was makkelijk toegankelijk. Minpuntje? De sessies met de veredelde conourse d’elegance. Jan met de pet die suffig wat rondjes mag rijden achter een leading car. Nummerplaten horen niet thuis op een circuit ;)

    • 1
    • 0
     
    El Rato 26 mei 2018 15:13

    Inderdaad.Prachtig evenement met leuke startvelden, mooie auto's en echte racegeluiden. Wij waren er ook zaterdag en hebben genoten. Maar toch een paar kanttekeningen. Ten eerste was bij Les Combes het toegangshek afgesloten. Waarom? We hebben nog bij de hoofdingang gevraagd of het open was, wat bevestigd werd?? Nu moesten we weer omrijden en hebben een deel van het programma moeten missen. Dit komt vaker voor tegenwoordig. Jammer want Les Combes en Rivage zijn mooie publieksbochten. Waaron de Classic Endurance pas om 11 uur "s avonds? Hebben we dus niet gezien omdat we toch weer redelijk op tijd in NL moesten zijn om de volgende dag naar Max, Daniel en Tom te kijken in Zandvoort. En om het spul in het donker te zien rijden is ook niet alles en behoorlijke foto's kan je ook wel vergeten. En zoals anonieme gebruiker hierboven over het veredelde concours de elegance zegt kan ik mij ook wel in vinden. 3 sessies van 25 min met pauzes is ruim 2 uur bij elkaar. En dat in zo'n vol programma. Had de Classic Endurance iets naar voren gehaald. En de grashappende Primagaz auto op de foto is geen 962C maar een Tiga GC289. En volgende keer gaan we gewoon weer !!:-)

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet