Masters Historic Racing

Retro: Groeten van de 45e Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring

ogp17-fri-16

Na Magny-Cours en Silverstone was de Oldtimer Grand Prix het derde historische zomerevenement op rij dat bijna compleet verregende. Gelukkig brak op zondag een flauw zonnetje door en hoefden de bezoekers en deelnemers geen dikke parka's en wollen sjaals meer om, maar in de derde ervoor deed de Groene Hel zijn naam volledig eer aan. Het ontnam het toch al gekrompen evenement aan de laatste sfeer, maar gelukkig maakten de mensen er zelf toch nog wat van, of ze nu kwamen kijken, eraan meededen of er verslag van deden. AUTOSPORT.NL was er ook met twee man bij - en dat leverde een royale impressie op van vier dagen Ersatzring.

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam en René de Boer

ogp17-thu-1

Een en al troosteloosheid als we op donderdag binnenwandelen.

ogp17-thu-45

Beetje triest als je in deze omstandigheden je standje moet opbouwen.

ogp17-thu-2

Op deze testdag sproeide het water alle kanten op.

ogp17-thu-4

Dan maar binnen een 'Compositie in Tyrrell en Brabham' schilderen...

ogp17-thu-6

ogp17-thu-7

Vanuit andere hoeken zijn de 010 en de BT49 onder de hoede van CGA Engineering net zo mooi om te zien.

ogp17-thu-11

Dat kunnen we absoluut ook zeggen van de vroegere Ensign van Lammers, die nu wordt verzorgd door Martin Stretton Racing.

ogp17-thu-5

Jamie Constable had een oudere Brabham BT37 meegenomen. Omdat op Silverstone de achterwielophanging van zijn gebruikelijke Shadow DN8 kapot was gereden, maar ook omdat hij met deze auto hoopt te worden ingeloot voor Monaco 2018.

ogp17-thu-23

Links Constable, met rechts zijn rijderscoach Jonathan Kennard, die op Silverstone schitterde in de Arrows A3 die in de verkoop staat.

ogp17-thu-12

Het Franse hoekje: vooraan Fred Lajoux, de Monegask die zo verraste op Magny-Cours, daarachter de Lola T70 Mk3B van Pierre-Alain France, die op zondag het middelpunt van controverse werd in de FIA Masters Historic Sports Cars. De anders zo kalme Fransman wekte de woede van de wedstrijdleider wegens 'Totally avoidable contact' – een omschrijving die zo letterlijk op de tijdschermen verscheen! – en deed race control verder koken toen hij meer dan tien ronden de zwarte vlag negeerde. Hij moest zich met licentie bij de FIA-stewards melden, maar de verwachte punten op zijn licentie volgden niet. Wel een pittige brief naar zijn nationale bond.

ogp17-thu-22

Links Lajoux, in gesprek met Loïc Deman.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet