HARC

Retro: Groeten van de Historische Assen Trofee

14a

Inmiddels is het traditie: de kathedraal van de motorsport vormt enkele weken na de TT het toneel voor de Historische Assen Trofee. De HARC is daarbij niet eenkennig, want naast de auto's waar het bij een Auto Ren Club om gaat, komen er ook twee- en driewielers in de baan. AUTOSPORT.NL snoof de sfeer op.

Tekst en foto's: Jan-Bart Broertjes en Erik van der Schaaff

In Assen wordt er al sinds 1925 met motoren geracet. De eerste autoraces vonden plaats in juni 1956, maar waren geen groot succes omdat de baan toen slechts 7 meter breed was. Op die dag werd de tweede plaats behaald door niemand minder dan Geert Timmer, aan het stuur van een Opel Olympia Rekord. Zijn naam leeft voort in de Geert Timmerbocht en -tribune, maar dat heeft niets te maken met die bijna vergeten autorace uit 1956. Dertig jaar daarvoor won Geert de TT in de 175cc-klasse en hij was ook nog eens vijfvoudig Nederlands kampioen op de motor. Er wordt in Assen altijd flink aan de weg getimmerd, men is voortdurend bezig met het verbeteren van de faciliteiten. Zo werden we deze keer getrakteerd op splinternieuwe afrit 31a, die je rechtstreeks van de snelweg A28 naar het circuit brengt.

1

Are you the STIG? NO, Anderson!

1a

Paniek in het Deense kamp. Terwijl de kwalificatie begonnen is, constateren de officials het ontbreken van het verplichte polsbandje. Het komt goed, Anderson zal het weekend afsluiten met een klinkende overwinning.

2

Belgische kampeerwagen.

2a

Paddocktransport in stijl.

3

Leuk met de hele familie naar de races!

3a

Ondertussen wil het in Vak M ook nog niet erg druk worden.

4

Lang Haar links, Kort Haar rechts?

4a

Buik inhouden en hopen dat die fotograaf rap oprot...

5

Wat een f......g bad weekend. Je komt geen 800km gereisd om bij het uitrijden van de pitlane een vastloper te krijgen.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet