WTCC

ADS: WTCC: Groeten uit Macau 3

macau46

Na ruim 28 uur onderweg geweest te zijn (van het verlaten van het hotel in Macau via ferry, vliegtuig, tram en trein, inclusief wachttijd in Zürich voor de doorvlucht naar Düsseldorf) is uw verslaggever weer thuis. Geen 30 graden en zon, maar regen. De 55e Grand Prix van Macau is weer verleden tijd, maar we hebben nog een paar impressies die we graag openbaar maken. Zoals de demonstratie van het Yokohama Drift Team, vier rijders met Toyota Supra's die hun auto's op de millimeter beheersen en zelfs op het toch niet zo brede rechte stuk van start en finish keurige pirouettes à deux draaiden.

Tekst: René de Boer
Foto's: Rebocar Automotive Productions



macau47

Volkswagen, dat vorig jaar na jaren afwezigheid terugkeerde in de Formule 3, kan terugzien op een geslaagd eerste volledig seizoen, met de eerste overwinning en de tweede plaats in de eindstand van de Euroserie dankzij Edoardo Mortara. Diezelfde Mortara deed het ook goed in Macau met de zege in de kwalificatierace en de tweede plek in de hoofdrace. Hier Volkswagen-sportdirecteur Kris Nissen (links) in gesprek met Dallara-technicus Jos Claes. Dat Dallara zou winnen, stond van tevoren al vast: de constructeur uit Varano de Melegari beheerst al sinds velen jaren de Formule 3. Overigens kunnen we voor wie geïnteresseerd is in Dallara de actuele (1000e !) uitgave van het Britse maandblad "Motor Sport" aanbevelen, waarin een uitgebreide reportage over Dallara is opgenomen.

macau48

Naast de Nederlanders op de baan en in het perscentrum waren er ook landgenoten in andere functies actief, zoals hier Jan van Kolfschoten van BMW Motorsport, die een groep gasten van BMW tekst en uitleg geeft over de WTCC-activiteiten van het merk.

macau49

Geen landgenoot, maar wel bij alle Nederlanders in Macau bekend: Johnny Fok, de "underground-governor of Macau", die in de startopstelling poseerde bij de SEAT van Tom Coronel.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet