V8 Ovalseries: Drie wedstrijden drie verschillende winnaars op Raceway Venray. Barry Maessen wint dagklassement
Afgelopen weekend vond op Raceway Venray niet alleen de National Hotrod Supercup plaats maar ook de V8 Ovalseries kwam voor de vierde maal in actie. Het publiek werd getrakteerd op spectaculaire "thrilling" races met drie verschillende winnaars en heel veel close racing!!

Prachtig slotduel tussen Barry Maessen en Frank Wouters.
Tekst en Foto's: Willem J. Staat
Drie wedstrijden drie verschillende winnaars op Raceway Venray. Barry Maessen wint dagklassement
Het vierde wedstrijdweekend alweer van de V8 Ovalseries in het kader van de National Hotrod Supercup met 16 deelnemers op de inschrijvingslijst. Technisch malheur maar ook crashes in de wedstrijden zorgden ervoor dat het deelnemersveld iets werd uitgedund. De inschrijving van Yevgen Sokolovskiy werd nog voor aanvang van de vrije trainingen teruggetrokken. De Duitser Hans Jürgen Hummer liep na de eerste wedstrijd een beschadigde radiator op. De schade kon voor de twee resterende wedstrijden jammer genoeg niet meer hersteld worden. Jeffrey Hageman had iets meer geluk.
Leuk Duits onderonsje tussen Philipp Bachor en Hans Jürgen Hummen.
Na een motorprobleem in de vrije trainingen kon hij alsnog aan de volgende wedstrijden deelnemen. Met een vijfde plek in de Motul Challenge Finale behaalde hij zelfs zijn beste resultaat van de dag. In de beide andere wedstrijden kwam Hageman als negende en tiende over de streep.

Hans Jürgen Hummen de grote pechvogel van het jaar tot nu toe.
De openingswedstrijd leverde een fraai duel tussen Ralph Verberkt en Barry Maessen op. Uiteindelijk was het Verberkt die deze op zijn naam wist te schrijven terwijl Maessen met een tweede plek genoegen moest nemen. In de tweede wedstrijd kwam het tussen R1 winnaar Verberkt en Jos Kuypers tot een aanrijding in de eerste bocht na start/finish waarbij beiden werden uitgeschakeld. De wedstrijdleiding oordeelde dat Verberkt de veroorzaker van het incident was.

Frank Wouters bevindt zich samen met Jeroen van Eerd in "het verkeer."
De tweede wedstrijd was een thriller waarbij Frank Wouters en Barry Maessen elkaar werkelijk geen duimbreed toegaven. Spannender en sensationeler kon eigenlijk niet. Beiden ging bijna tegelijk over de finish. Maar voor Barry Maessen was de uitslag teleurstellend. Vanwege contact met een andere deelnemer werd hij als tweede geklasseerd. De derde plek ging naar Jeroen van Eerd, gevolgd door Roy Hendriks en Stephan Driessen.

USA? Nee, Venray Raceway.
In de pauze tussen beide wedstrijden verrichtte Verberkt's crew een monsterklus door de zwaar gehavende Fusion voor de Motul Challenge Finale op tijd rijklaar te krijgen. Helaas bleek alle moeite tevergeefs. Verberkt moest na zeven ronden opgeven terwijl Jos Cuypers helemaal niet meer aan de start kwam.

Ondanks een slecht begin werd het voor Jeffrey Hageman toch nog een goede dag.
De finale leverde opnieuw een spannend duel tussen Barry Maessen en Frank Wouters op. Slechts een enkele keer slaagde Wouters erin om langs de Camaro van Maessen te komen. Uiteindelijk pakte Maessen met een voorsprong van 0.178 secs. de zege in de Motul Challenge Finale en werd ook in het dagklassement als eerste geklasseerd.

Schitterend slotduel tussen de Chevrolets van Wouters en Maessen.
Dagklassement
1) Barry Maessen 120 pnt
2) Frank Wouters 115 pnt
3) Jeroen van Eerd 93 pnt
4) Roy Hendriks 88 pnt
5) Philipp Bachor(D) 76 pnt

Barry Maessen ging met de meeste punten naar huis.
Prachtig slotduel tussen Barry Maessen en Frank Wouters.
Tekst en Foto's: Willem J. Staat
Drie wedstrijden drie verschillende winnaars op Raceway Venray. Barry Maessen wint dagklassement
Het vierde wedstrijdweekend alweer van de V8 Ovalseries in het kader van de National Hotrod Supercup met 16 deelnemers op de inschrijvingslijst. Technisch malheur maar ook crashes in de wedstrijden zorgden ervoor dat het deelnemersveld iets werd uitgedund. De inschrijving van Yevgen Sokolovskiy werd nog voor aanvang van de vrije trainingen teruggetrokken. De Duitser Hans Jürgen Hummer liep na de eerste wedstrijd een beschadigde radiator op. De schade kon voor de twee resterende wedstrijden jammer genoeg niet meer hersteld worden. Jeffrey Hageman had iets meer geluk.
Na een motorprobleem in de vrije trainingen kon hij alsnog aan de volgende wedstrijden deelnemen. Met een vijfde plek in de Motul Challenge Finale behaalde hij zelfs zijn beste resultaat van de dag. In de beide andere wedstrijden kwam Hageman als negende en tiende over de streep.
Hans Jürgen Hummen de grote pechvogel van het jaar tot nu toe.
De openingswedstrijd leverde een fraai duel tussen Ralph Verberkt en Barry Maessen op. Uiteindelijk was het Verberkt die deze op zijn naam wist te schrijven terwijl Maessen met een tweede plek genoegen moest nemen. In de tweede wedstrijd kwam het tussen R1 winnaar Verberkt en Jos Kuypers tot een aanrijding in de eerste bocht na start/finish waarbij beiden werden uitgeschakeld. De wedstrijdleiding oordeelde dat Verberkt de veroorzaker van het incident was.
Frank Wouters bevindt zich samen met Jeroen van Eerd in "het verkeer."
De tweede wedstrijd was een thriller waarbij Frank Wouters en Barry Maessen elkaar werkelijk geen duimbreed toegaven. Spannender en sensationeler kon eigenlijk niet. Beiden ging bijna tegelijk over de finish. Maar voor Barry Maessen was de uitslag teleurstellend. Vanwege contact met een andere deelnemer werd hij als tweede geklasseerd. De derde plek ging naar Jeroen van Eerd, gevolgd door Roy Hendriks en Stephan Driessen.
USA? Nee, Venray Raceway.
In de pauze tussen beide wedstrijden verrichtte Verberkt's crew een monsterklus door de zwaar gehavende Fusion voor de Motul Challenge Finale op tijd rijklaar te krijgen. Helaas bleek alle moeite tevergeefs. Verberkt moest na zeven ronden opgeven terwijl Jos Cuypers helemaal niet meer aan de start kwam.
Ondanks een slecht begin werd het voor Jeffrey Hageman toch nog een goede dag.
De finale leverde opnieuw een spannend duel tussen Barry Maessen en Frank Wouters op. Slechts een enkele keer slaagde Wouters erin om langs de Camaro van Maessen te komen. Uiteindelijk pakte Maessen met een voorsprong van 0.178 secs. de zege in de Motul Challenge Finale en werd ook in het dagklassement als eerste geklasseerd.
Schitterend slotduel tussen de Chevrolets van Wouters en Maessen.
Dagklassement
1) Barry Maessen 120 pnt
2) Frank Wouters 115 pnt
3) Jeroen van Eerd 93 pnt
4) Roy Hendriks 88 pnt
5) Philipp Bachor(D) 76 pnt
Barry Maessen ging met de meeste punten naar huis.