DTM

DTM: Volop spektakel tijdens City Demo Assen

Frijns
Robin Frijns zorgde voor heel wat plaatselijke rookontwikkeling

De DTM is in de stad, en dat zullen ze in Assen weten ook! Op een speciaal afgezet parcours langs de zuidzijde van de Vaart vond vanavond de DTM City Demo plaats, waarin coureurs met auto's uit de DTM en de supportklassen W-Series, BOSS GP, Porsche Carrera Cup Benelux en Lotus Cup Europe spectaculaire demonstraties gaven. Ook MotoGP-demo's ontbraken uiteraard niet - we zijn tenslotte in Assen. Het fraaie zomerweer trok heel wat publiek naar de Assense binnenstad, waar ook ruimschoots gebruik werd gemaakt van de gelegenheid om de handtekeningen van alle DTM- en W-Series-coureurs (m/v) te bemachtigen tijdens een handtekeningsessie op het grote podium. De opmaat is zeer geslaagd, wat veelbelovend is voor het grote concert van morgen tot en met zondag op het TT-Circuit.

Tekst: René de Boer (vanuit Assen, Twitter: @renedeboer)
Foto's: Rebocar/R. de Boer

IMG 2279

Lucas Groeneveld beet het spits af met de Porsche 911 GT3 Cup van GP Elite uit de Porsche Carrera Cup Benelux.

IMG 2289

Loek Hartog zorgde in de Porsche van Bas Koeten Racing ook voor de nodige donuts.

IMG 2309 4

Vervolgens was het de beurt aan Beitske Visser, die haar auto uit de W-Series de sporen gaf. Robin Frijns kijkt op de achtergrond toe.

IMG 2349

Begeleid door het eigen camerateam van de W-Series deed Beitske Visser verslag van haar ervaringen.

IMG 2364

Robin Frijns leunde ontspannen op het dak van zijn auto, wachtend op zijn beurt.

IMG 2370

Eerst mochten Moto2-coureur Lukas Tulovic en zijn landgenoot Dirk Geiger, die twee weken geleden op de Sachsenring met een wildcard zijn debuut in de Moto2-klasse van de MotoGP maakte, nog wat bandenrook produceren.

IMG 2384

Aston Martin had een GT4-versie van de Vantage meegebracht, waarmee Dani Juncadella zich mocht uitleven.

IMG 2396

Jens Klingmann mocht los met de BMW M4.

Frijns 2


En toen mocht Robin Frijns aan de bak.


IMG 2459 2

Safety-car-fase

IMG 2490

De DTM-coureurs op het podium voor de handtekeningsessie.

Donuts

Deze donuts werden u aangeboden door Hankook, Michelin, Pirelli...

Reacties

    • 7
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 18 juli 2019 23:36

    Assen doet alles goed wat zandvoort de laatste 10 jaar verkeerd doet. Namelijk actief reclame maken op radio tv en locale media. Een evenement organiseren waar ook de doorsnee fan zonder vip kaartjes wat mee kan. En gewoon een hele nurtere manier van aanpakken ipv dat elitaire gedoe op zandvoort. Dat is ook precies de rede dat ik denk dat het een spektakel gaat worden dit weekend en waarom er afgelopen weekend ( bij de blancpain series ) echt geen kip te bekennen was. Dat Assen komt er wel ook op 4 wielen.

    • 5
    • 1
     
    Edwin de Jong 19 juli 2019 00:04

    Hou toch op met je elitaire gewouwel, Dat is jouw mening, die ik moet respecteren, maar geen feit! En wat nou geen kip. Anoniem klagen is wel laag, was je elders ook al aan t doen zeker? Ik behoor zeker niet tot de elite maar kom al bijna 50 jaar met plezier op her circuit. By the way, bekijk de toeschouwersaantallen van de DTM de laatste jaren in Zandvoort nog even, appels en peren?

    • 5
    • 1
     
    Patrick84 19 juli 2019 09:48

    Zandvoort hoefde niet eens reclame te maken voor de DTM! Ze stonden nml al 17 jaar op de kalender.... Als een gerespecteerd evenement! Waar zeker de Duitse bezoekers altijd reikhalzend naar uitkeken! Op de social media kanalen zie je nog steeds teleurgestelde mensen dat Zandvoort er niet meer tussen zit! Assen moet wel reclame maken, want het is nieuw! Dat er afgelopen weekend niet zo heel veel bezoekers waren (tribune was toch behoorlijk gevuld hoor) is grotendeels te wijten aan het weer! Laten we nou eerst maar eens afwachten of het wel zo'n mooi weekendje word als dat de Assenaren lopen te schreeuwen

    • 3
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 19 juli 2019 10:17

    Kwestie van tijd voordat alle autosport en motorsport naar Assen zal verplaatsen. Zeker met die nieuwe stikstof discussie. Dat de formule 1 al een dubbeltje op zn kant was en bijna voor Assen gekozen heeft zegt eigenlijk al genoeg. Immers ligt de omloop in Drenthe er picobello bij.

    • 5
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 19 juli 2019 10:53

    Hahahaha! Ja daarom is de DTM de enige internationale autosport klasse die in Assen zijn rondjes rijdt! De rest van de internationale klasses kiezen gewoon nog steeds voor Zandvoort! Omdat die niet naar Assen willen ;) Waarom denk je dat de Gamma Racing Days al jaren het zelfde programma hebben?

    • 4
    • 0
     
    Gixxer17 19 juli 2019 11:30

    In Zandvoort waren ze op vrijdag ook altijd aan het promoten aan het strand met DTM om nog wat meer kaartjes te verkopen. Niks nieuws onder de zon dus. En Zandvoort is bijzonder geliefd bij de meeste coureurs en organisaties, dus dit soort verwijten naar het circuit zijn absoluut niet op feiten gebaseerd. En Assen is voor Formule 1 nooit een optie geweest, dat was pure PR-praat van een zeker organisatie uit het noorden. Niks dubbeltje op z'n kant verhaal, het werd Zandvoort, of niks.

    • 0
    • 0
     
    Gixxer17 19 juli 2019 11:51

    Kijkend naar de ticketprijzen sla ik dit weekend even over denk ik. Vanaf €50 voor tribunekaarten.. Goedkopere kaarten zijn niet te verkrijgen als ik het zo zie. Hoe kan de 24 uur van Spa en de WEC bijvoorbeeld, nu goedkoper zijn dan dit?

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 19 juli 2019 12:06

    @Gixxer17 24 Uur Spa/WEC beschikken over meer sponsoring. Niet zo moeilijk. Dit was in de BASTOS/BELGA tijd al zo voor de 24U. Daarom kunnen ze goedkoper zijn.

    • 1
    • 0
     
    René de Boer 19 juli 2019 12:18

    @Gixxer17: voor vandaag waren de kaarten in Assen in de voorverkoop 10 Euro, inclusief tribune en paddock. Voor morgen en overmorgen waren de kaarten in de voorverkoop 39 Euro inclusief tribune en paddock.

    • 2
    • 0
     
    Gixxer17 19 juli 2019 12:55

    Op Zandvoort waren de duinkaarten tijdens DTM voor €15 te koop. Dat is toch een behoorlijk verschil, en dat is niet helemaal aan gebrek aan sponsoring te wijten, denk ik.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 19 juli 2019 13:03

    Beste gixxer17 wat is het probleem ?

    • 4
    • 1
     
    Gixxer17 19 juli 2019 13:24

    Het probleem is dat er geen goedkopere kaarten dan €39,- te koop waren. Dat zijn zowat Dutch TT prijzen. Dat is echt te hoog, was het echt niet mogelijk om voor €15-20 op het talud te zitten?

    • 4
    • 0
     
    René de Boer 19 juli 2019 13:33

    Ik zal het meenemen in de evaluatie, dat is alles wat ik op dit moment kan doen. Het is de DTM-organisatie vanuit Duitsland die de grootste stem in het kapittel heeft bij het vaststellen van prijzen.

    • 2
    • 0
     
    Gixxer17 19 juli 2019 13:37

    @René, uiteraard realiseer ik me dat de ITR hoogstwaarschijnlijk de prijzen bepaalt, dit is dan ook geen kritiek naar het circuit toe.

    • 3
    • 0
     
    René de Boer 19 juli 2019 15:02

    Natuurlijk, maar dit soort input is wel goed om mee te nemen bij nabesprekingen.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 juli 2019 16:01

    Zandvoort Elitair? Je kon er bij de DTM heerlijk in de duinen zitten voor 15 euro. Aangezien het bijprogramma van het DTM ook niet meer zo goed is als een paar jaar geleden, heb ik geen 40 euro voor een kaartje over.

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 19 juli 2019 19:19

    Tenzij jij het koningshuis niet elitair vind ? Maar dan zou ik toch de definitie van het woord even raadplegen.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 21 juli 2019 12:39

    Ben het voor een deel met Gixxer17 eens dat er geen talud kaarten te koop zijn wat in Zandvoort voor de duinen wel mogelijk was. Ik loop graag, overal foto's makend, het hele circuit rond waarvoor ik nu in Assen een tribunekaart moest kopen waarop ik niet geweest ben. Ik heb zelfs met de organisatie gebeld hierover en de dame moest nog navraag doen wat de toegangsmogelijkheden voor het talud waren. Vwb WEC Spa en 24uur Spa: ook die worden steeds duurder, (ondanks sponsoring?) en er zijn vaak alleen maar weekend kaarten te koop. Naar de WEC ga ik altijd vrijdag wat vroeger zelfs gratis was of 10 a 15 euro nu weekendkaart. 24 uur is een kaartje vanaf 38 euro dus dat scheelt niet zo veel met de DTM.

    • 0
    • 0
     
    ace1 21 juli 2019 13:50

    Wat kost een kaartje voor DTM op Zolder dan en wat kost een kaartje voor de 24 uur van Zolder in Augustus?

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 21 juli 2019 15:00

    @ ace1: DTM Zolder weet ik niet maar alle volgende DTM races zijn in de voorverkoop op zaterdag vanaf 24 tot 29 euro wat toch wel minder is als de 39 die op Assen betaald moesten worden. 24 uur Zolder is voorverkoop €30, maar die vind ik persoonlijk minder interessant mede omdat de plaatsen voor de amateurfotografen in de loop der jaren grondig om zeep zijn geholpen ondanks mijn mailwisseling hierover en de vage toezeggingen van het circuitbeheer. En ik ben geen hekkenkapotknipper om een leuk plaatje te trekken.