DRDO

DRDO: Spanning én ontspanning op een doordeweekse avond

A38I9297

Tijdens het tweede event van dit seizoen op woensdag 29 mei stonden er veel meer auto's op de startgrid dan tijdens de openingsraces in april, 37 maar liefst. Lopend door de pitstraat niets dan lachende gezichten, het lekkere zonnetje hielp daar uiteraard ook aan mee. Onze redactie was ter plekke en noteerde de verhalen van enkele rijders en teams.

Tekst: Gerrie Hoekstra en Marco Antheunisse
Foto's: Gerrie Hoekstra, Marco Antheunisse en Chris Schotanus


DSCN3502


Racen is ontspanning bij de DRDO
Het is aangenaam vertoeven voor de pits van het tweede DRDO evenement op Circuit Zandvoort. Een zonnetje zorgt voor een aangename temperatuur. Hans Creemers wacht relaxt op zijn beurt om teamgenoot Raymond van Steen af te lossen voor zijn stint. Ondernemer Creemers, eigenaar van het IT bedrijf ET Computers uit Bleiswijk, heeft een druk bestaan. Hij vindt echter zijn rust in het racen met een BMW E36 op Zandvoort tijdens de DRDO evenementen. "Het concept van de DRDO spreekt mij aan. Niets moet, alles mag.

3S3A7764

Er heerst onderling een ontspannen sfeer. Ik heb vandaag een vrije middag genomen om mij te concentreren en goed voor te bereiden op de vrije training, de kwalificatie en beide races. Wij houden de kosten beperkt. Ik onderhoud zelf onze racewagen, ik kan best wel aardig sleutelen en dat is mooi meegenomen. Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met racen met Jeroen de Roode als teamgenoot. Hij heeft inmiddels zijn helm aan de wilgen gehangen. Dit wordt mijn derde seizoen samen met Raymond van Steen, die aangaf liever met z'n tweeën te racen. Wellicht dat ik ook nog historisch wil gaan racen in een BMW E30, maar daar ben ik nog niet helemaal uit." Beide heren lieten tijdens de twee races zien, dat de snelheid er al goed in zat. Ze eindigden als beste in de Standaard klasse en lieten zeven wagens in hun klasse achter zich.

  DSCN3508

Eerste wedstrijd na 18 jaar

Een bijzondere dag voor Eric Verhage en Hans Coebergh. Na 18 jaar maakten beide rijders hun rentree in de autosport. Voor Eric Verhage maakte het racevirus zich kenbaar midden jaren 90. De toen nog jonge coureur werkte voor de Dutch Racing School van Hans Deen. "Ik heb zoveel geleerd in die tijd, op zondagmiddag mocht ik mij helemaal uitleven met een Citroën AX GT tijdens de wintercursussen. Ben daarna uitgekomen in de compact klasse en in 1999 overgestapt naar de nieuwe Alfa 156 Challenge. Alle wagens waren rood gekleurd, maar mijn Alfa had ik helemaal geel gespoten om beter op te vallen voor de sponsors. Ik leerde Hans Coebergh kennen tijdens een testdag op Spa-Francorchamps, waar we er beide in dezelfde bocht vanaf vlogen. De gedachte om een topcoureur te worden vervloog na drie jaar racen. Het realisme kwam snel. Ik ben afgestudeerd en ben begonnen met werken. De afgelopen jaren deed ik af en toe mee met trackdays op Zandvoort, waar ik een Clio of een waanzinnig snelle Audi TCR van Dillon Koster huurde. Trackdays zijn leuk om te doen, maar ik miste de competitie van het echte racen. Via Dillon zijn wij nu weer terug op de baan met een Clio 4. De racesfeer weer opsnuiven, de boel lekker oppakken en steeds beter worden, het ritme terugkrijgen en wie weet ooit met een Audi TCR aan de start te staan."
 

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet