Groeten uit ...

Sportscars: Groeten uit Sebring

c4a4e
De fangroep 'La Bomba' is altijd goed voor creatieve bouwsels, zoals ditmaal de auto van Jeroen Bleekemolen

Toegegeven, het is al anderhalve week geleden (en we zijn bijna alweer op weg naar de VS voor het volgende evenement), maar door drukke werkzaamheden aan andere projecten kwamen we tot nu toe nog niet aan het samenstellen van een fotoselectie voor onze gebruikelijke impressie van de 12 Uur van Sebring. Ditmaal was het zelfs dubbel feest, want naast het IMSA WeatherTech SportsCar Championship werkte ook het FIA World Endurance Championship een race af op het terrein van het voormalige militaire vliegveld in het hart van Florida. De organisatie doopte het evenement daardoor om tot 'Super Sebring'. Sebring is een van de leukste race-evenementen om te bezoeken: nergens zijn de fans in het infield uitgelatener en wordt er meer feest gevierd. Daarnaast zijn de wedstrijden doorgaans ook nogeens goed voor volop strijd, zoals in ieder geval in de IMSA-race bleek. Vandaar, zij het dus met de nodige vertraging, hierbij onze 'Groeten uit Sebring'.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto's: Rebocar Automotive Productions

VN8rU

Uw redacteur was ditmaal door Porsche voorzien van een passend vervoermiddel, een 911 Turbo S Cabriolet. Niet altijd makkelijk om de nodige zelfbeheersing op te brengen vanwege de strikt gehandhaafde snelheidslimiet van 70 mijl per uur.

xx0UK

Terwijl de Amerikaanse IMSA-teams gewoon over de weg met hun trucks en trailers kwamen, werkten de WEC-teams voornamelijk met containers, waarin het materiaal was verscheept vanuit China na de voorafgaande race in Sjanghai.

VoSy6

Tenten dienden op het circuit als tijdelijk onderkomen voor de WEC-teams. De firma De Boer (geen familie) deed wederom goede zaken, en het gevleugelde begrip 'De Boer covers all' bleek eens te meer niet alleen op uw verslaggever van toepassing.

JP69u

Ook de vertegenwoordigers van de media waren ditmaal ondergebracht in een grote tent in de paddock. Weliswaar wat lawaaiig, maar qua ruimte wel een stuk beter dan het al sinds vele jaren veel te krappe mediacentrum op de eerste etage van het pitgebouw.

muDrU

Michelin had eveneens de beschikking over een grote tent in de paddock. Het Franse merk leverde banden aan alle deelnemende teams in het IMSA WeaterTech SportsCar Championship, de IMSA Michelin Pilot Challenge en de IMSA Prototype Challenge, plus vrijwel alle teams in het FIA World Endurance Championship, met uitzondering van een paar LMP2-teams. In totaal had Michelin 16.000 slicks en regenbanden in Sebring beschikbaar, naar eigen zeggen de grootste logistieke operatie in de racehistorie van het merk.

ZnXbW

Die moesten natuurlijk ook nog eens allemaal worden gemonteerd, waarvoor speciale 'montagestraten' waren ingericht. Leuk: Michelin had voor bezoekers een speciaal parcours uitgezet door de tent, waar mensen via audiobijdragen op een app via hun mobiele telefoon op diverse locaties nadere informatie kregen over wat daar precies gebeurde.

Z5xgV

Bibendum ontbrak uiteraard niet.

Reacties

    • 2
    • 0
     
    Nelis 27 maart 2019 15:33

    @Rene de Boer, bedankt voor dit mooie verslag weer. Deze keer was ik er zelf ook, maar had helaas niet de tijd om o.a. bij RTN en Jeroen langs te gaan voor de poster/kaartjes & handtekeningen……. Wat is Sebring toch een GAAF evenement ! ! Aanrader ! !

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet