Diversen Nationaal

Groeten vanaf de Zandvoort 500

start-zandvoort-500

Op een kil en grauw circuit van Zandvoort werd afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van het Winter Endurance Kampioenschap verreden. Een flink veld van 28 wagens kwam er aan de start, verdeeld over vier divisies. Maar liefst zeven Porsches 991 hadden zich in de hoogste klasse ingeschreven en wisselden gedurende de race een aantal keren van koppositie. De enige vreemde eend in de bijt was de imposante Dodge Challenger V8 GT van ondermeer Loris Hezemans, die zich verrassend naar een tweede tijd in de kwalificatie had gereden.

Tekst en foto's: Gerrie Hoekstra en Erik van der Schaaff

1-94

De deelnemers bij elkaar voor de rijdersbriefing. Nog geen 10 minuten later waren ze alles weer vergeten.

zandvoort-500-pole

De imposante Dodge Challenger V8 GT van ondermeer Loris Hezemans, die zich verrassend naar een tweede tijd in de kwalificatie had gereden.

1-112

Peppie und Kokkie Racing waren de raamstream sponsors van het evenement.

1-284


Ondanks de lage temperatuur toch nog enthousiaste racefans in de duinen.

Reacties

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 16:08

    En ik maar denken dat de DNRT races vooral zijn voor de gezelligheid en het genieten ( conform Huub zijn uitspraken ). Als ik de immense lijst zie van straffen tot aan zelfs een ronde straf dan kan ik alleen maar concluderen dat het DNRT snel op weg is naar een heel verkeerde opzet.

    • 6
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 19:28

    Straffen hebben merendeels te maken met niet comforme pitstops en tracklimits. Niets met onsportief rijgedrag of aanrijdingen. Het was een ouderwets prachtige racedag.

    • 0
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 20:01

    Maar geen ouderwets deelnemers veld. Behoorlijk mager...

    • 1
    • 0
     
    TheNextGeneration 26 november 2018 23:03

    Wel weer iets groter dan afgelopen jaar, hopelijk kan het verder groeien! Beetje jammer dat de HARC heeft besloten om de dag hierna een eigen 250 kilometer wedstrijd te houden met auto's (of toch zeker 14 teams daarvan) die eigenlijk in de WEK Divisie 4 hadden kunnen (en moeten...) deelnemen. Daardoor had je nu respectievelijk twee velden van gem. 27 auto's. Divisie 1 was een stuk groter dan andere jaren, dat was goed om te zien! Divisie 2 en 4 vielen tegen. Waar was bv. JR Motorsport in Div. 2? Of Certainty? Hopelijk tekenen zij met de Nieuwjaarsrace weer present, dan kan dit absoluut een mooi startveld worden!

    • 3
    • 0
     
    Drrrrkkk 26 november 2018 23:06

    Volgens mij raakte de Dodge sillhouetwagen van Hezemans jr. aan de voorzijde beschadigd, toen het leidende treintje Porsches als gekken op de Gerlachbocht af stoof (ondanks dubbel gezwaaid geel + handgebarende OCA-marshalls, dit omdat collega marshalls brokstukken van een Seat en BMW van de baan wilde halen) en daar bovenop de rem gingen staan. Aan het geluid te horen klapte de Dodge tegen de achterste Porsche aan. Er zal vast nog wel een onboard-filmpje opduiken. Overigens vind ikzelf een startveld van bijna 30 niet "behoorlijk mager", zoals een anonieme melder schrijft.

    • 0
    • 0
     
    sven2199 27 november 2018 09:01

    Het gevecht vooraan in de eerste 2uur was echt geweldig. De zoon van David Hart pakte mooi de koppositie ingaanf Tarzanbocht. Het was inderdaad dom van de Dodge, enig idee wie er reed het eerste uur? JR Motorsport zit volgensmij in de USA vanwege de 24h series.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 29 november 2018 13:17

    Geweldig dat Toine Hezemans en Hendriks Motorsport flink investeren in de autosport. Van Loris gaan we nog veel zien!

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 29 november 2018 19:02

    Van Loris gaan we echt niets meer zien. Mike daarintegen kon het bijzonder goed.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 30 november 2018 16:11

    Met de connecties van Mike (en zijn compagnon ex-NASCAR rijder Anthony Kumpen) zie ik Loris Hezemans minimaal een paar races rijden in de K&N Pro Series. Tel daar de steun van Euro NASCAR bij op (vanwege het halen van de rookie titel) en het wordt misschien wel Trucks.