VLN

VLN: Groeten van de 50e Barbarossapreis

Afgelopen weekend vond op de Nürburgring de voorlaatste VLN wedstrijd plaats. De 50e Barbarossapreis ooit als heuvelklim begonnen. De organiserende MSC Sinzig gaf ter gelegenheid hiervan zelfs een speciale brochure uit waarin de geschiedenis van het evenement prachtig wordt omschreven.

2018 Barbarossapreis 3


Tekst en Foto's Willem J. Staat

Groeten van de 50e Barbarossapreis
De Motorsport Club Sinzig in de Eifel telt 180 leden en de club houdt zich naast het racen ook met andere sociale activiteiten voor haar leden bezig. Maar de Barbarossapreis is het jaarlijkse hoogtepunt van de organiserende club. In de brochure wordt uitvoerig uitgelegd waarom deze VLN wedstrijd nu Barbarossapreis heet. Voordat Friederich I Barbarossa op 9 maart 1125 in Aken tot koning werd gekroond bezocht hij met regelmaat het stadje Sinzig. Vanwege deze koninklijke verbondenheid bevindt zich daar ook een beeld de vorst dat sinds 14 oktober 1951 in het plaatselijke stadspark werd geplaatst. Sinds de oprichting van de VLN in 1977 is de club nauw bij de wedstrijden op de Ring betrokken. Meest prominente clublid is Olaf Manthey. En de organiserende club werd door de firma Porsche met de komst van de Le Mans winnende 919 Hybrid op zaterdagmiddag kortstondig nog eens extra in het zonnetje gezet. Een kleine terugblik.

2018 Barbarossapreis 2
GT4 Barbarossapreis dus.....

2018 Barbarossapreis
Enorm veel belangstelling in de paddock.

2019 Manthey Porsche
De Winnende 24U NB Porsche van het team dat eigendom was van het meest prominente clublid Olaf Manthey, die inmiddels een stapje terug heeft gedaan.
2018 Porsche 919 2
Mooi gebaar van de firma Porsche om de 919 Hybrid even naar de Ring te sturen.

2018 Porsche 919 1
De Porsche 919 Hybrid arriveerde kort voor de start van de wedstrijd.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet