Masters Historic Racing

Masters: Groeten van de Most Historic Grand Prix 2018

most2018-sat-5

De opkomst vanuit het 'westen' was niet groot, maar dat zat erin op een datum tussen de Grand Prix de Monaco Historique en de Le Mans Classic. Bovendien waren een hoop kandidaten voor een weekend in Tsjechië actief in de Spa Three Hours tijdens de Spa Summer Classic. Toch kon het de Tsjechen niet deren: met de wél aanwezigen maakten ze drie mooie dagen van de Most Historic Grand Prix. Bovendien konden de westerlingen genieten van de rest van het programma, dat ons liet kennismaken met de parallelle autosportgeschiedenis van het voormalige Oostblok. AUTOSPORT.NL was erbij en biedt een blik op zowel eerste als tweede wereld.

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam

most2018-fri-1

De woordgrappen op het woord 'Most' waren het hele weekend niet van de lucht. Het begon al bij binnenkomst, waar de bezoekers 'The Most Fun' werd beloofd...

most2018-fri-23

Op donderdag was het nog 29 graden, maar aan het begin van de avond kelderde de temperatuur opeens met 12 graden. De rest van het weekend was het goed fris, vandaar dat Mike Donovan (links) op vrijdagochtend nog een dikke jas aan heeft in zijn gesprek met Paul Tattersall.

most2018-fri-22

Andy Wolfe in gesprek met Nick Padmore. Wolfe had van Forza Historic de reserveauto aangeboden gekregen om het magere F1-veld nog wat aan te vullen.

most2018-fri-34

De auto waarvan dit de neus is.

most2018-fri-75

En hier zit Wolfe erin. Met een van Wolfe Manufacturing 'gedetacheerde' monteur, die kort erna nog veel werk zou krijgen...

most2018-fri-24

Je kunt ook zelf je F1-auto uit de jaren tachtig onderhouden, echt waar. Hier is Vincent Rivet bezig met de remmen van zijn March 811.

most2018-fri-25

De auto die van Andy Wolfe wás en waarmee hij in 2015 kampioen werd. Nu overgenomen door Jamie Constable, die er dit weekend zijn debuut mee maakte. En prompt met Wolfe duelleerde.

most2018-fri-33

Hierboven al in beeld en nu van dichtbij: Jonathan Kennard, de rijderscoach van Constable (op de achtergrond) en zelf een coureur met F3-ervaring.

most2018-fri-15

In de vrije training ging Kennard nog even naar buiten in de reserveauto van Constable, de Lola T370 in Embassy Hill-kleuren, maar helaas verhoogde hij niet verder het aantal auto's op de grid.

most2018-fri-35

Problemen voor de Shadow DN5 die aan Wolfe was uitgeleend. Het eerste werk aan de auto is begonnen. En dat was nog lang niet alles.

most2018-fri-71

Terug van weggeweest: de Ligier JS11/15 van Pierre-Alain France.

most2018-fri-72

Maar in nieuw eigendom. Voortaan racet de Italiaan Matteo Ferrer in de auto. Een jonge gast met ervaring op Formule Renault-niveau. Hij deed meteen vooraan mee.

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Martin Philippo 27 juni 2018 20:45

    Die Oostblok wagentjes mogen van mij direct hier in Zandvoort de baan op. Wat leuk!!

    • 0
    • 0
     
    Dirk 28 juni 2018 14:14

    Estonia was een van de grootste eenzitter producenten van Oost-Europa, die baalden dat de muur viel! Franz Wöss van de AFR Pokal is trouwens hartstikke aardige Oostenrijker, hopelijk rijden die auto's snel weer een keer op Zandvoort, Zolder, Spa.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet