24H Series

24H Series: Simpson Motorsport en ROFGO Racing behalen PROTO- en GT-overwinningen tijdens eerste 12H Silverstone

Simpson Motorsport 800pix

De Simpson Motorsport-Ginetta G57 (#4, Steve Tandy / Bob Berridge / Mike Simpson / Charlie Robertson) heeft met een sterk optreden de PROTO-divisie bij de eerste edtie van de Hankook 12H SILVERSTONE gewonnen, terwijl de ROFGO Racing-Mercedes-AMG GT3 (#31, Roald Goethe / Stuart Hall / Daniel Brown) de winst in de GT-divisie behaalde.

Tekst: aangeleverd bericht
Foto's: PR

Re-start Hankook 12H SILVERSTONE 800pix

Simpson Motorsport kende een tumultueus begin van het weekeinde toen het eigenlijke chassis tijdens de vrije training op donderdag zodanig zwaar beschadigd raakte, dat het niet ter plekke kon worden gerepareerd. In een gloednieuwe auto die gedurende de nacht vanuit het hoofdkwartier van Ginetta Cars in West Yorkshire getransporteerd werd, trotseerde het team stand de wisselende weersomstandigheden en won zowel de P2-klasse als de PROTO-divisie. De G57 legde in totaal 278 ronden op het 5,891 kilometer lange Arena-circuit van Silverstone af. Bob Berridge reed de auto als winnaar over de eindstreep.

ROFGO Racing 800pix

De GT- en A6-Pro-overwinning voor ROFGO Racing betekenden voor het team de eerste klassezege in de 24H SERIES powered by Hankook na een overtuigend optreden in de regen. Ondanks een kapotte diffusor als gevolg van een aanrijding met PROsport Performance in de beginfase van de race passeerde de ROFGO Racing-Mercedes-AMG GT3 na iets meer dan drie kwart van de wedstrijd de Forch Racing-Porsche 991 GT3 R (#29, Zeljko Drmic / Patrick Eisemann / Robert Lukas). Het Britse team droeg de klassezege op aan de betreurde Henry Hope-Frost, de zeer gerespecteerde Britse autosportverslaggever die op donderdag om het leven kwam bij een verkeersongeval.

De laatste podiumplaats in de klasse A6-Pro was voor de GRT Grasser Racing Team-Lamborgini Huracán GT3 (#963, Rolf Ineichen / Mark Ineichen / Franck Perera / Phil Keen). Het team gokte door tijdens een regenbui in de beginfase van de race op slicks op de baan te blijven en hield daarmee zijn kansen intact. Met iets meer achterstand eindigde de Bohemia Energy racing with Scuderia Praha-Ferrari 488 GT3 (#11, Jiri Pisarik / Josef Kral / Matteo Malucelli) op de vierde plaats. In de eerste vijf uur van de race reed de Ferrari 37 ronden lang aan de leiding, maar het Tsjechische team overschreed op zaterdagochtend de maximaal toegestane turbodruk en kreeg daardoor twee ronden afgetrokken als straf.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet