DTM

Groeten van de DTM Zandvoort 2017

veel-publiek

Met de luidruchtige presentatie met de safety-cars op donderdagmiddag in het centrum begon het al: ruim drie dagen lang stond Zandvoort het afgelopen weekeinde volledig in het teken van de DTM waarin ook het FIA EK Formule 3, de Audi Sport TT Cup en de spectaculaire GT4 European Series Northern Cup aan de start kwamen. Het is altijd weer indrukwekkend om te zien wat de Duitse organisatie en de deelnemende merken allemaal uit de kast halen voor een raceweekeinde: enorme hospitality-paleizen, keurig gerangschikte trucks en trailers in de paddock en een strakke aanpak, die niet altijd strookt met de Nederlandse 'moet-kunnen'-mentaliteit. Volgend jaar komt het DTM circus weer terug naar Zandvoort. Wat er daarna gaat gebeuren is op dit moment nog niet te duidelijk na het afscheid van Mercedes-Benz eind 2018. Wat wij in het weekeinde op en rond het circuit zoal zagen, leverde als altijd weer volop stof voor een uitgebreide impressie.


Tekst: Gerrie Hoekstra en René de Boer
Foto's: Justin van Densen, Chris Schotanus, Willem J. Staat, ITR Presse/Jürgen Tap, René de Boer en PR

zandvoort-zuid

Waar normaal de hondjes worden geleegd was in Zandvoort-Zuid het grasveld naast de parking helemaal volgebouwd met grote vrachtwagens en trucks

DTM 1

Op donderdag voor het weekeinde was er een pers- en publieksevenement op Zandvoort, en daarbij moest op het strand natuurlijk ook jeu-de-boules worden gespeeld, iets waarvan Duitsers blijkbaar denken dat dat op het strand hoort. Paul Di Resta kwam het dichtste bij het 'but'.

DTM 2

Safety-cars op het Raadhuisplein

DTM 3

BMW-coureur Maxime Martin kon de aanwezigen in het Nederlands te woord staan.

DTM 4

De promotiedames van de Deutsche Post doen het ook in Nederland goed!

DTM 5

Coureurs Maxime Martin, Loïc Duval en Paul Di Resta hadden het prima naar hun zin!

DTM 6

Deze Zandvoortse fietsster verblikt of verbloost niet van de BMW M4 Safety Car. We zijn wel wat gewend in Zandvoort.

Reacties

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 augustus 2017 15:38

    Erg leuk om te lezen! Super foto's! Maar... de auto van Dontje is toch oranje?

    • 0
    • 0
     
    Dirk 22 augustus 2017 16:11

    Respect voor Max die weer goede reclame maakt voor zichzelf, je moet er maar zin in hebben ;-)

    • 2
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 22 augustus 2017 16:32

    Jaarlijks PR uitje van de DTM zit er weer op.

    • 0
    • 0
     
    Niels 22 augustus 2017 17:08

    Mooi verslag, leuk! Maar bedoelen jullie met de Audi TT op groene platen niet Giedo van der Garde, aangezien Dontje met een wit-oranje auto reed?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 augustus 2017 17:37

    Bij het PR-evenement op donderdag reed toch echt Dontje met deze auto. Tihdens het raceweekeinde reed hij met zijn gebruikelijke oranje #43.

    • 2
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2017 02:15

    Er kwamen 38.000 fans op de DTM af. Ze komen voor een spektakel die niet de mijne is, maar smaken verschillen gelukkig! De races zijn doorgaans .... saai!

    • 2
    • 6
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2017 10:32

    Waarvan hoogst waarschijnlijk 30000 kaarten aan sponsoren zijn weg gegeven. Maar idd vreselijk saai.

    • 7
    • 0
     
    René de Boer 23 augustus 2017 14:45

    In het kader van de 'compliance'-regelgeving voor Duitse ondernemingen worden er al jarenlang geen kaarten meer weggegeven, maar moeten bedrijven deze ook gewoon kopen. Zelfs leden van de raad van bestuur die hun echtgeno(o)t(e) mee willen nemen, moeten voor die kaarten tegenwoordig betalen. Ook voor medewerkers van de betrokken fabrikanten geldt dat er voor een bezoek aan de races wordt betaald, want anders moet de prijs van een toegangskaart als 'Geldwerter Vorteil' bij het salaris worden geteld. Niettemin zijn er veel mensen die er toch best voor willen betalen, blijkens de toch nog steeds duizenden bezoekers tijdens de diverse evenementen. Sorry dat dit niet in het onder sommige bezoekers van deze site erg populaire 'DTM-bashing' past.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 24 augustus 2017 01:04

    En dan nog een toevoeging aan de reactie van Rene de Boer..... Elk jaar komen er weer 1000en Duitse fans naar Zandvoort die de race in Zandvoort als het hoogtepunt van het seizoen zien! Vrijwel elke Duitse bezoeker die ik spreek zegt dat! Helaas waren de DTM-races dit jaar minder spectaculair dan voorgaande jaren.... Ik kijk al hard uit naar editie 2018