Sportscars

Sportscars: DKR Engineering domineert tweede Road to Le Mans race

DBWP3180

De DKR Engineering Norma M30 heeft op Le Mans de tweede Road to Le Mans race gewonnen. Na gisteren uit de race te zijn gereden voor de pit stops, kwamen Jean Glorieux en Alex Toril deze keer zonder kleerscheuren door de pit window en domineerde ze de afsluitende Le Mans Cup race op. Net als gisteren ging bij de GT3s de overwinning naar de TF Sport Aston Martin.


Tekst: Marcel ten Caat (Twitter: @marceltencaat)
Foto's: PR

Jean Glorieux sloeg direct na de start een gat naar zijn tegenstanders en het verschil was al bijna zeven seconden toen hij in de vierde ronde spinde. De Norma-rijder viel terug tot achter John Falb, Morten Dons en Lucas Légeret. Een ronde later, aan het einde van de vijfde ronde, doken Falb, Glorieux en Dons de pits in, terwijl Légeret nog een ronde doorreed.



Een snelle stop bij RLR MSport betekende dat de beide Ligiers van het Britse team voor de Norma en de United Autosports Ligier. Alex Kapadia viel echter al snel uit met problemen met het rechter achterwiel en niet veel later viel ook teamgenoot Farano uit met een beschadigde ophanging rechts achter.

DBWP2467

Na alle stops lag Alex Toril aan de leiding, voor Sean Rayhall en Colin Noble en vanaf dat moment domineerde de DKR Engineering-rijder de wedstrijd. Na 13 ronden kwam de Spaanse rijder als eerste over de streep, op 17,706s gevolgd door de United Autosports Ligier van Rayhall.

In de laatste ronde ging Noble in Tertre Rouge van de baan, waardoor Yann Ehrlacher en Adrien Chila ineens om de laatste podiumplaats vochten. Ehrlacher was met de M.Racing-YMR Norma echter sneller en op de Mulsanne Straight pakte de Fransman de derde plaats. Hij kwam uiteindelijk met een achterstand van 43,746s op Toril over de finish.

DBWP2954

TF Sport rijders Tom Jackson en Ahmad Al-Harthy pakten net als gisteren de overwinning in de GT3 klasse. De Aston Martin lag voor de pit stops aan de leiding, maar viel daarna terug tot achter de Spirit of Race Ferrari van Christophe Ulrich. Ulrich ging echter van de baan, waardoor Jackson de leiding weer in de schoot kreeg geworpen.

Jackson was alleen niet alert genoeg bij het uitkomen van een slow zone in de negende ronde, waardoor IMSA Performance-rijder Raymond Narac de leiding kon overnemen. Lang kon de Fransman niet genieten, want kort nadat hij de kop had gepakt kreeg de Porsche met startnummer 76 een drive-through. Jackson kon hierdoor als winnaar over de streep rijden, voor de Garage 59 McLaren en de SVC Sport Management Lamborghini.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet