Groeten uit ...

Groeten van Max en de rest... vanaf Circuit Zandvoort

480 max demo

De persoon om wie de Jumbo Racedagen draait is natuurlijk Max Verstappen, Nederlands populairste sporter. Hij trakteerde zijn fans op een spectaculair, zonovergoten weekend met een supersfeer. Rokende donuts, een nieuw baanrecord en interviews in de Red Bull Racing F1-bolide uit 2012. Optredens van dj's, een show met stuntvliegtuigen, driftshows en races met onder andere oude Formule 1-auto's maakten het programma compleet. Veel dank aan Jumbo, Red Bull en Circuit Zandvoort die het feestje mogelijk hebben gemaakt. En Verstappen ... even de komende dagen geen handtekeningen zetten, geen gezwaai of handen schudden, geen diepgaande interviews, geen massa mensen om je heen, geen verdere verplichtingen, maar in alle rust toeleven naar de Grand Prix van Monaco aankomend weekend. Wij hopen dat hij daar goed gaat presteren.

Tekst: Gerrie Hoekstra/PR
Foto's: Co van der Gragt, Erik van der Schaaff, Niels Kamp, Gerrie Hoekstra en PR

bernies

Voor een select gezelschap begon het raceweekend vrijdag al met de opening van Bernie's Bar & Kitchen, het nieuwe restaurant van Circuit Zandvoort. Bernhard van Oranje: "Ik ben er supertrots op dat ik samen met Max en racelegendes zoals Jan Lammers, Gijs van Lennep, Arie Luyendijk, Robert Doornbos en Christijan Albers ons nieuwe restaurant Bernie's Bar & Kitchen heb mogen openen."

480-bernies

Het nieuwe restaurant is gelegen op de eerste etage, aan het einde van de pitsgalerij.

480-strandstoelen

Dit nieuwe restaurant krijgt snel een tweede vestiging direct aan het strand van Zandvoort. Bernie's Beach CLUB, zoals deze vestiging treffend heet, wordt later deze zomer geopend. De strandstoelen zijn in ieder geval al aangeschaft.

480-heineken-boarding

Vorig jaar stapte Heineken® groots in als 'global beer partner' van de Formule 1. Naast zichtbaarheid tijdens GP's, is David Coulthard aangesteld als ambassadeur. Daarnaast schittert oud-wereldkampioen Jackie Stewart in de internationale reclamecampagne "When you drive, never drink" van het biermerk, waarmee Heineken® een duidelijke positie inneemt ten opzichte van alcohol in het verkeer: "Als je rijdt, drink dan nooit." De campagne zal naast bij de Formule 1 evenementen en op TV ook zichtbaar zijn op het circuit van Zandvoort. Tijdens het afgelopen weekend was het biermerk prominent aanwezig met reclameborden langs de baan.

480-kamperen

Om niets te missen rond Max Verstappen, ga je toch lekker kamperen in de duinen

480-verstappen-caps

Voor de te verwachten grote vraag stonden er genoeg dozen met Max Verstappen Caps klaar

bankjes-leeg

Op vrijdag bleven de banken nog leeg

bankjes-vol

De volgende dag waren alle plekken bezet

Reacties

    • 6
    • 0
     
    Dirk 23 mei 2017 15:47

    Mooi evenement, goede vervanging van Rotterdam City Racing.

    • 6
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 mei 2017 16:34

    Mooie evenement, prachtig verslag!

    • 8
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 mei 2017 18:48

    Mooie foto's van een mooi evenement. Je kan nu al de resultaten zien van de overname van het circuit. Overal mooie borden en richting de Tarzanbocht een mooi podium. Hartelijke dank aan Jumbo , Red-Bull , circuit Zantvoort en de gemeente. Zelfs met dit mooie weer en tienduizenden bezoekers geen grote file's gezien. Dat was een aantal jaar geleden echt wel anders. Hopelijk wordt dit een een vast jaarlijks evenement.

    • 1
    • 5
     
    Anonieme gebruiker 23 mei 2017 23:08

    De baan lag er prachtig bij verder een mager programma waar alleen de Dutch supercar een vol startveld mee nam. Veel naar een leeg circuit zitten te kijken want de programmering verliep ouderwets traag.

    • 1
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 23 mei 2017 23:17

    Die kerel heet Bernard van Vollenhoven en zeker niet van oranje. Mocht hij willen.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 24 mei 2017 08:00

    WOW, ik wist dat Max goed was maar dat hij zelfs controle heeft over het weer wist ik nog niet ;-)

    • 6
    • 0
     
    René de Boer 24 mei 2017 09:17

    https://www.koninklijkhuis.nl/leden-koninklijk-huis/koninklijke-familie/inhoud/prins-bernhard

    • 3
    • 0
     
    sven2199 24 mei 2017 09:47

    Fantastisch evenement, we moeten natuurlijk niet vergeten dat het de bedoeling was dat ook de formule Renault 2.0 n.e.c. zou komen, dus dan zou er minder ruimte zitten tussen de verschillende klasse.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 24 mei 2017 15:40

    Bedankt voor een mooi verslag van een top weekend, leuke wedstrijden gezien ook dit jaar, dat was vorig jaar wel anders

    • 6
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 24 mei 2017 17:31

    TCR, Porsche GT3 Cup Challenge Benelux en zelfs de Supercars bestonden duidelijk weer niet of nauwelijks voor 'hét' autosportplatform van Nederland. Juist een weekend als dit kan als prachtige promotie dienen voor de mooie klassen die wij wel degelijk in de Benelux hebben. Dat alleen de plichtsgetrouwe persberichten, waar een factuur voor gestuurd wordt, en korte raceverslagen zijn weg naar deze website vinden en dat juist bij dit soort positieve sfeerverslagen de lokale autosport niet mag bestaan maakt duidelijk: de Nederlandse autosport'pers' helpt op geen enkele manier mee aan de (weder)opbouw van de nationale autosport. Maar staat vaak genoeg wél klaar om iedereen in het Media Centre te vertellen wiens schuld het allemaal is dat we niet altijd volle tribunes hebben. Al eens de Facebook pagina van Autosport.nl bekeken? Ook daar is ander nationaal nieuws dan Max Verstappen taboe en wordt liever gesproken over autosport uit andere landen of zelfs continenten. Feit is, de autosport in de Benelux werkt hard aan de toekomst. Vaker wel dan niet doordat een nieuwe groep mensen (vaak ook nog van een nieuwe generatie) de oude 'in-crowd' vervangen hebben en met nieuwe energie en ideeën de zaken aanpakken. Het lijkt er sterk op dat hiervoor ook nieuwe communicatiekanalen aangesproken moeten gaan worden en dat kanalen als autosport.nl eveneens fossielen zijn die geen noodzaak meer hebben in de huidige tijd.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet