Sportscars

Sportscars: Oreca 1-2-3 in kwalificatie op Monza

39 2

Enzo Guibbert heeft op het circuit van Monza de pole position voor de 4 Uur van Monza weten te veroveren. De Fransman was met de Graff Oreca 07-Gibson in de kwalificatie voor de tweede ronde van de European Le Mans Series. Oreca legde in Italië beslag op de volledige top drie. Guibbert's snelste tijd was een 1m36.526s.

Tekst: Marcel ten Caat
Foto's: Jakob Ebrey Photography

Nicolas Lapierre was met de DragonSpeed Oreca 07-Gibson de eerste rijder die onder de 1m37 dook, maar de 1m36.641 van de Fransman bleek niet genoegd om zijn landgenoot van de pole te houden. In zijn vierde van zes ronden op het 5,793 kilometer lange circuit ging Guibbert sneller en zette hij de 1m36.526 neer. Lapierre eindigde de sessie als tweede, voor de G-Drive Racing Oreca 07-Gibson van Ryo Hirakawa en de United Autosports Ligier JSP217-Gibson van Filipe Albuquerque.

Racing Team Nederland kwam er op Monza niet aan te pas in de kwalificatie. De Dallara P217 van Jan Lammers en Frits van Eerd eindigde als twaalfde, op 2.168 seconden van de snelste tijd van Enzo Guibbert. Lammers was met zijn 1m38.694 2.692 seconden sneller dan Van Eerd.

29-01

De snelste rijder in de LMP3 klasse was Wayne Boyd, die met de United Autosports Ligier JS P3 een ronde tijd van 1m45.725 liet noteren. Boyd was daarmee 0.048 seconden sneller dan Ricky Capo in de M.Racing-YMR Norma M30 en bijna drie tienden van een seconde sneller dan de ervaren Matthieu Lahaye in de Ultimate Ligier JS P3.

Beste GTE rijder was Matt Griffin die de Spirit of Race Ferrari 488 GTE nog voor de langzaamste LMP3 wist te kwalificeren. Griffin's tijd van 1m48.027s was 0.266 seconden sneller dan die van Fernando Rees in de Larbre Competition Chevrolet Corvette C7. Porsche Junior Matteo Cairoli eindigde de kwalificatie in zijn thuisland als derde.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet