GT4 European Series

GT: Dubbele overwinning voor Ginetta in GT4 Northern Cup

A38I0620

Charlie Robertson en Tom Hibbert hebben op Brands Hatch het tweede raceweekeinde van de GT4 European Series Northern Cup gedomineerd. Het Ginetta-duo, dat in Engeland debuteerde, vertrok beide wedstrijden vanaf pole positie, reed twee keer de snelste raceronde en behaalde twee overwinningen. Ekris Motorsport-rijders Ricardo van der Ende en Max Koebolt waren de enige coureurs die nog enigszins konden volgen.


Beide wedstrijden op het circuit van Brands Hatch werden gekenmerkt door incidenten en safety cars. De snellere Ginetta G55 GT4 van Robertson en Hibbert kon hierdoor geen groot gat slaan naar de Ekris M4 GT4 van Van der Ende en Koebolt, maar het Nederlandse duo kon ook geen vuist maken tegen hun Britse tegenstanders. In beide races eindigde de Ekris Motorsport M4 GT4 als tweede achter de winnende Ginetta.

Van de 31 ingeschreven auto's gingen er uiteindelijk 30 van start, nadat Nicolaj Møller-Madsen zijn auto op de zaterdag zwaar beschadigde en het Duitse PROsport Performance de auto niet meer gerepareerd kreeg. Het bleek de opmaat te zijn naar een zondag vol schuivers en klappers. Tijdens de eerste race zorgden de Aston Martins van Academy Motorsport twee keer voor een safety car, waarna een schuiver de SIN R1 GT4 de derde safety car opleverde. De Porsche Cayman CS MR GT4 van het Franse CD Sport crashte zwaar bij het inkomen van de pit stop, maar deze crash leverde geen safety car op.

In race twee was het verhaal bijna hetzelfde, met hier en daar andere hoofdrolspelers. Hibbert en Robertson pakten opnieuw de zege voor Van der Ende en Koebolt, maar ook deze keer kon de Ginetta door de vele safety car periodes niet uitlopen. Uiteindelijk zorgde een rode vlag op enkele minuten voor het originele einde voor de beslissing. Allied-Racing teamgenoten Tim Stupple en Jamie Vandenbalck reden elkaar van de baan, waardoor voor het eerst de safety car naar buiten kwam. Niet veel later zorgden schuivers van een van de Autorlando Porsches en (opnieuw) de SIN R1 GT4 voor de tweede safety car en tenslote was een crash van Daniel Rymes de oorzaak van de derde safety car. Toen kort voor het einde een van de Franse Porsches crashte besloot de wedstrijdleiding tot het stilleggen van de race. Deze werd vervolgens niet meer herstart.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet