Groeten uit Westmaas bij de teampresentatie 2017 van MP Motorsport

Candlelight diner.

Bas Koeten, Mats van den Brand en Vincent van der valk hadden het samen duidelijk naar hun zin in Westmaas.

Henk de Jong (midden) was tevreden met wat hij zag. "Het is wel wennen zonder Daniël in de GP2. Maar ik heb altijd gezegd: MP en Daniël zijn twee verschillende dingen. Ze hebben wel met elkaar te maken, maar MP gaat ook door zonder Daniël – zelfs groter dan ooit!"

Daniël de Jong vertelde dat hij komend jaar in de GT's gaat rijden. "Ik weet nog niet of het een Mercedes of een BMW wordt, en we kijken naar zowel GT Open als Blancpain. Ja, het is wel anders: ik heb de afgelopen weken heel veel op de zaak gewerkt."

De Jong Jr stond hier de afgelopen jaren tussen de coureurs, nu heeft hij een andere rol. Tegen Allard Kalff vertelde hij er heel ontspannen over. "Aan alles komt een eind, al zal ik de GP2-auto's wel missen. Nog steeds de gaafste raceauto die je kunt meemaken."

Neil Verhagen mag nog maar 16 zijn, maar hij is een echte Amerikaan. Vriendelijk en welbespraakt op de manier zoals zijn landgenoten dat van huis en school uit meekrijgen. "Het is de eerste keer dat ik in een auto met vleugels ga racen. Het ging erg goed in de tests, maar ik heb geen idee waar ik werkelijk sta. We zullen 't op Monza zien. Ik heb er al getest en ik vond 't een ge-wel-dig circuit." Waarop Jordan King zei: "Helemaal mee eens. Als ik een circuit nog eens over zou mogen doen met een Formule Renault, dan zou het Monza zijn."

In MP's F4-team ook drie buitenlandse jongens: Christian Lundgaard (Denemarken), Tristan Charpentier (Frankrijk) en Lukas Dunner (Oostenrijk).

Atze Kerkhof is nauw betrokken bij het team. Alle coureurs komen simulatortraining bij hem doen en hij gaat voor het eerst ook als engineer mee op pad. "Het Nederlandse talent komt allemaal via de KNAF, de buitenlandse jongens via MP zelf. Ik ben al drie weken van huis, non-stop op het circuit en op de zaak! Al die verschillende feedback is geweldig. Ja, ik snap dat Jordan zegt dat hij niet te veel in de simulator wil omdat het kan afleiden van het echte. Dat is het grote verschil: Jordan weet inmiddels hoe een auto anders kan voelen, die F4-jongens hebben nog geen idee. In de simulator bied je ze een versneld leerproces. En de feedback van Jordan is goud waard, heel nuttig om de simulator mee te verbeteren, om die nóg dichter bij de werkelijkheid te brengen."