VLN

Div: Mercedes sterk na herstart 24U Nürburgring

Na een oponthoud van ruim drie uur vond om 19.20u uiteindelijk de herstart van de 24U plaats. Er waren drie verkenningsrondes voor nodig om het veld opnieuw los te laten. Na ruim vijf uur wedstrijd domineren de SLS AMG GT3's duidelijk. Voor de leidende Schubert BMW M6 sloeg de pech al snel toe.


Tekst en Foto's Willem J. Staat

IMG 2742
Het was wel een mooi gezicht die herstart. De weersomstandigheden duidelijk wat minder.

Mercedes sterk na herstart 24U Nürburgring
Na ruim drie uur oponthoud en drie opwarmrondes werd het veld tegen 2030u voor de tweede keer vrijgegeven. In de openingsfase was er voor veel deelnemers weinig zicht. Audi-coureur Christopher Haase oordeelde dat die eerste drie openingsrondes eigenlijk wel erg link waren.De Schubert BMW M6 van Jörg Müller in leidende positie opgeven toen de motor op het rechte stuk van de Döttinger Höhe vlam vatte. Müller wist de pit-ingang nog wel te bereiken maar het team moest defintief opgeven. Agusto Farfus stond juist gereed om over te nemen. "Iedereen heeft kunnen gezien wat er gebeurd is" Na het wegvallen van de Schubert BMW M6 domineren de beide Haribo SLS AMG GT3's die over vrijwel dezelfde bemanningen beschikken. Inmiddels kwam het tussen Jan Seyffarth en een langzamere deelnemer nabij Brünchen tot een misverstand en de Haribo-coureur toucheerde daarbij de vangrails. De tweede No 8 Haribo Mercedes GT3  werd inmiddels uit de wedstrijd genomen. De Porsche 911 GT 3 R van Lietz/Tandy/Bamber/Pilet moest eveneens opgeven.

IMG 2679
Aquaplaning bij de Frikadelli Porsche 911 GT3 R duidelijk zichtbaar.

Een gok van Aston Martin om met handgesneden slicks te rijden eindigde eveneens catastrofaal. Twee auto's van het nobele Britse merk crashten. chter de Haribo SLS AMG GT3's volgden Black Falcon en HTP GT3's van de combinaties Baumann/Mücke/Buhk/Jäger en Schneider/Engel Christoudolou/Metzger. De Zakspeed Nissan GT3 R van Gassner/Strauss/Coronel/Thill reed ondanks de slechte condities een goede inhaalwedstrijd bevindt zich momenteel al op een 28e startplek. Zij waren ook de eersten die van regenbanden terug naar slicks gingen. In de SP3T Klasse wederom een sterk openingsoptreden van de Subaru WRX STI van de combinatie Van Dam, Lassee, Schrick, Yamauchi. Wederom de snelsten in hun klasse en zelfs de aansluiting gevonden bij de start van de GT3's.Inmiddels heeft de fabrieks Manthey Porsche 911 GT3 R van Lietz, Bergmeister, Makowiecki de aan sluiting aan de Top 5 gevonden. De WRT Audi R8 LMS van Leonard, Frijns, Sandström,Vervisch bevindt zich momenteel op een achtste plek. De beide SCG 003's van de Scuderia Glickenhaus deden het goed in de openingsuren. De No 702 van Mutsch/Wesphal/Simonsen/Laser bevindt zich nipt in de top 10, terwijl het tweede exemplaar van Lauck/Maiileux/Bleekemolen/Laser zich in de Top 25 bevindt. De fraaie SCG P4/5 werd na een trainingscrash jammer genoeg teruggetrokken. Manuel Lauck bleef daarbij ongedeerd.


IMG 2550
Veel opwamrondes achter de safetycar......

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet