Formule Renault 3.5

F V8 3.5: Nieuw team Teo Martin snelste in test Barcelona, Beitske Visser in actie voor Strakka

BAR TEST DL-3757

De nieuwkomers van Téo Martín Racing waren de snelste op de Formule V8 3.5-test die de afgelopen twee dagen plaatsvond op het circuit van Barcelona. Teamgenoten Yu Kanamaru en Matevos Isaakyan verdeelden de eer. Beitske Visser was ook van de partij voor Strakka Racing.

Tekst: Mattijs Diepraam
Foto's: Diederik van der Laan & Klaas Norg (Dutch Photo Agency)

17 auto's reden dinsdag op Barcelona de pitstraat uit, waarvan 12 auto's met bevestigde namen. De 11 die al langere tijd bekend waren, raakten er twee kwijt nadat Pons Racing (met Visser en Bosak al onder contract) afhaakte om zich op de MotoGP te concentreren. Daar kwamen er recent drie bij, nadat Lotus Charouz in zee ging met Binder en Nissany en oud-Auto GP-coureur Giuseppe Cipriani zijn samenwerking met Durango bekendmaakte. De verwachting is dat Comtec zich bij de teams voegt die bij de volgende test op Motorland Aragon hun opwachting maken.

BAR TEST DL-3616

Beitske Visser kwam op Barcelona echter wel in actie, na een deal met Strakka. In de andere Strakka-auto nam Emil Bernstorff plaats, die nog steeds op een plekje in de GP2 aast. Een aardige verrassing was de verschijning van Johnny Cecotto bij de Italianen van RP, samen met Vitor Baptista. Cecotto liet doorschemeren dat hij komend seizoen best weleens FV8 3.5 zou kunnen gaan doen.

BAR TEST KN-7906

Bij Téo Martín schoof naast Yu Kanamaru de GP3-coureur Matevos Isaakyan aan. Die twee waren gisteren de snelsten op de baan voor het team dat bekend is uit de GT Open (de nieuwe partner van F V8 3.5-organisator RPM) en hulp krijgt van het Euroformula Open-team van De Villota.

BAR TEST KN-8015

Op dinsdag was Aurelien Panis twee maal de snelste, 's ochtends op de voet gevolgd door Tom Dillmann, een van de titelfavorieten, samen met Matthieu Vaxivière. 's Middags zaten ex-GP2-coureur René Binder en Panis' teamgenoot Egor Orudzhev de Fransman op de hielen.

BAR TEST DL-3603

Op woensdag ging het een stuk sneller. Panis en Dillmann waren opnieuw voorin te vinden, maar nu werden ze 's ochtends afgetroefd door de Japanner Kanamaru. 's Middags waren Kanamaru's gelegenheidsteamgenoot Isaakyan de snelste, in een sessie waarin Cecotto ook opeens voorin te vinden was.

BAR TEST DL-1398

Beitske Visser keek terug op twee prima dagen, zo meldde ze ons. "Het ging wel goed, ja. Alle teams hadden al hun ECU-test gedaan. Voor mij was het de eerste keer sinds bijna zes maanden, dus er zijn nog wel verbeteringen mogelijk. Maar we zijn wel tevreden." En zit er nu een vervolg met Strakka in? "De test was goed, dus we zien de komende dagen wel wat we doen", besloot Visser, die daarnaast liet weten dat de plannen van Strakka ook van een tweede coureur afhangen.

BAR TEST DL-1255

FV8 3.5, test Barcelona, 30-31 maart 2016

1e sessie
1. Aurelien Panis – Arden – 1'30"835 – 40
2. Tom Dillmann – AVF – 1'31"289 – 48
3. Emil Bernstorff – Strakka – 1'31"682 – 36
4. Pietro Fittipaldi – Fortec – 1'31"782 – 42
5. Alfonso Celis – AVF -1'31"821 – 36
6. Louis Delétraz – Fortec – 1'31"886 – 43
7. Beitske Visser – Strakka – 1'32"099 – 45
8. Matthieu Vaxivière – SMP – 1'32"154 – 27
9. René Binder – Lotus – 1'32"630 - 21
10. Egor Orudzhev – Arden – 1'32"676 – 22
11. Yu Kanamaru – Teo Martin – 1'32"703 – 32
12. Roy Nissany – Lotus – 1'33"087 - 15
13. Matevos Isaakyan – Teo Martin – 1'33"180 – 34
14. Johnny Cecotto – RP - 1'33"258 – 15
15. Vitor Baptista – RP – 1'33"362 - 34
16. Vladimir Atoev – SMP – 1'33"788 – 33
17. Giuseppe Cipriani – Durango – 1'38"392 - 28

2e sessie
1. Aurelien Panis – Arden – 1'31"156 – 26
2. René Binder – Lotus – 1'31"295 - 25
3. Egor Orudzhev – Arden – 1'31"323 – 25
4. Matthieu Vaxivière – SMP – 1'31"343 – 28
5. Pietro Fittipaldi – Fortec – 1'31"518 – 37
6. Roy Nissany – Lotus – 1'31"654 - 29
7. Louis Deletraz – Fortec – 1'31"708 – 29
8. Emil Bernstorff – Strakka – 1'31"909 – 28
9. Matevos Isaakyan – Teo Martin – 1'32"013 – 19
10. Yu Kanamaru – Teo Martin – 1'32"052 – 28
11. Beitske Visser – Strakka – 1'32"081 – 28
12. Vitor Baptista – RP – 1'32"242 - 26
13. Alfonso Celis – AVF - 1'32"246 – 39
14. Tom Dillmann – AVF – 1'32"810 – 31
15. Vladimir Atoev – SMP – 1'33"561 – 16
16. Giuseppe Cipriani – Durango – 1'38"031 - 16
17. Johnny Cecotto – RP – geen tijd

3e sessie
1. Yu Kanamaru – Teo Martin – 1'29"571 – 25
2. Aurelien Panis – Arden – 1'29"994 – 34
3. Tom Dillmann – AVF – 1'29"994 – 34
4. Emil Bernstorff – Strakka – 1'30"004 – 33
5. Louis Delétraz – Fortec – 1'30"090 – 31
6. Roy Nissany – Lotus – 1'30"148 - 25
7. René Binder – Lotus – 1'30"277 - 38
8. Beitske Visser – Strakka – 1'30"369 – 37
9. Matthieu Vaxivière – SMP – 1'30"380 – 17
10. Pietro Fittipaldi – Fortec – 1'30"381 – 46
11. Matevos Isaakyan – Teo Martin – 1'30"425 – 36
12. Egor Orudzhev – Arden – 1'30"571 – 25
13. Alfonso Celis – AVF - 1'30"779 – 41
14. Vitor Baptista – RP – 1'32"242 - 29
15. Johnny Cecotto – RP - 1'31"113 - 16
16. Vladimir Atoev – SMP – 1'31"788 – 23
17. Giuseppe Cipriani – Durango – 1'36"994 - 16

4e sessie
1. Matevos Isaakyan – Teo Martin – 1'30"596 – 27
2. Johnny Cecotto – RP - 1'30"633 - 32
3. Matthieu Vaxiviere – SMP – 1'30"838 – 28
4. Alfonso Celis – AVF - 1'31"059 – 42
5. Renè Binder – Lotus – 1'31"389 - 50
6. Egor Orudzhev – Arden – 1'31"399 – 44
7. Yu Kanamaru – Teo Martin – 1'31"404 – 40
8. Vitor Baptista – RP Motorsport – 1'31"621 - 23
9. Tom Dillmann – AVF – 1'31"727 – 28
10. Louis Deletraz – Fortec – 1'31"790 – 34
11. Roy Nissany – Lotus – 1'32"050 - 31
12. Emil Bernstorff – Strakka – 1'32"168 – 43
13. Beitske Visser – Strakka – 1'32"421 – 35
14. Vladimir Atoev – SMP – 1'32"598 – 31
15. Aurelien Panis – Arden – 1'33"265 – 37
16. Pietro Fittipaldi – Fortec – 1'33"438 – 15
17. Giuseppe Cipriani – Durango – 1'37"450 - 27

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet