Formule Renault 3.5

V8 3.5: Beitske Visser kiest voor derde jaar F3.5 met Pons

fr35-test-jerez-20150305-15

Na twee jaar bij AVF heeft Beitske Visser gekozen voor een verlengd verblijf in de Formule V8 3.5, maar wel bij een ander team: Pons Racing. Haar teamgenoot bij het Spaanse team wordt de Pool Alex Bosak.

Tekst en foto: Mattijs Diepraam

Dat Visser haar carrière niet bij AVF zou vervolgen, werd in het najaar al duidelijk toen Tom Dillmann als de nieuwe teamgenoot van Alfonso Celis Jr werd aangekondigd. De Fransman moet bij AVF dezelfde rol vervullen die hij het afgelopen seizoen voor zijn rekening nam als coach van Sean Gelael bij Carlin.

De bevestiging van Dillmann betekende niet dat de Nederlandse de banden met AVF-teambaas Adrián Vallés had verbroken. De Spanjaard bleef haar manager, en dat resulteerde in een contract bij een ander Spaans team: Pons. Het team is bekend met Nederlanders, want Meindert van Buuren Jr kwam er in 2014 (en heel even in 2015) voor uit.

Ook GP3 behoorde nog tot de mogelijkheden voor Visser. Dan zou ze zich hebben gevoegd bij landgenoten Nyck de Vries en Steijn Schothorst. "Mijn manager is met GP3 en F3.5 bezig geweest", vertelt Visser desgevraagd, "en dit is eruit gekomen."

Pons maakte meteen ook de teamgenoot van Visser bekend. Dat wordt de 22-jarige Alex Bosak. De Pool reed vorig jaar bij Arden in de GP3.

Bij Téo Martin (dat samenwerkt met Villota Motorsport) stapt intussen Yu Kanamaru in. Daardoor komt het totaal aan bevestigde F3.5-coureurs op negen: Delétraz bij Fortec, Orudzhev bij Arden, Dillmann en Celis Jr bij AVF, Vaxivière en Atoev bij Spirit of Race (de nieuwste loot aan de AF Corse-tak) en nu dus Visser, Bosak en Kanamaru.

Reacties

    • 7
    • 4
     
    Racing-Fan 25 januari 2016 19:41

    Was een overstap naar LMP2 niet beter want laten we eerlijk zijn F1 materiaal is ze niet. Of heeft ze daarvoor geen ambitie en is het na V8 3.5 gedaan met racen?

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 januari 2016 09:59

    Als je toch de kans krijgt om dit op deze leeftijd nog een jaar te doen dan moet je die kans, ongeacht ambities, grijpen. Meer races dan in LMP 2, en daar liggen de stoeltjes ook niet voor het oprapen. Nu maar eens een seizoen met iets meer geluk en wat meer resultaten dan komt dat zitje in een andere klasse vanzelf.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 26 januari 2016 13:26

    Hoe meer ervaring in de monoposto's, des te hoger kun je instappen in de sportscars. Dát is tegenwoordig de gedachtegang van de meeste jongens op de ladder naar de (onbereikbare) F1. Kijk hoeveel GP2-coureurs meteen het WEC induiken. Dus niet per se weggegooid geld. Of je moet nu een kans zien om nog net met 'silver' een mooie LMP2-plek te veroveren, voordat je 'gold' wordt.

    • 3
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 26 januari 2016 16:30

    Was diep, heel diep onder de indruk bij haar eerste optreden in een auto tijdens de Gamma racing days. Denk nog steeds, dat is een goeie. Maar wie oh wie helpt haar om die stap te maken? Haar pa heet geen Jos Verstappen maar Visser. Nog een jaar achteraan en het is exit Beitske.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 januari 2016 17:50

    Ik denk dat dit wel de beste keus is. Je moet een klasse beoordelen op het niveau van de deelnemers. Formule 3 is een stap de verkeerde kant op en gp2 gaat ook nergens over op het moment. De pr activiteiten van dit talent vind ik wel wat magertjes hier valt nog een hoop te halen.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet