Div: Groeten uit Stuttgart 1: Mercedes-Benz viert grandioos seizoen met 'Stars & Cars'
De Mercedes-Benz Arena bood plaats aan een 681 meter lang parcours
Mercedes-Benz kan dit jaar terugzien op een seizoen van superlatieven in de autosport met titelsuccessen in Formule 1, DTM, EK Formule 3, ADAC GT Masters en de FIA GT World Cup. Om dat in stijl te vieren, organiseerde het merk in Stuttgart het evenement 'Stars & Cars'. Anders dan in voorgaande jaren werd er niet ergens op het fabrieksterrein wat gereden, maar was het voetbalveld in de naastgelegen 'Mercedes-Benz Arena' met behulp van 2.400 ton grind en 1.220 ton asfalt omgetoverd in een 681 meter lang parcours, waar naar het voorbeeld van de 'Race of Champions' rijders in onderlinge competitie tegen elkaar aantraden. Daniel Juncadella kwam daarbij als winnaar uit de bus, maar belangrijker was dat alle aanwezigen (de beschikbare 36.000 plaatsen in het stadion waren uitverkocht!) een prachtig evenement beleefden, met naast de autosportactiviteiten ook tal van muzikale optredens van gerenommeerde (Duitse) artiesten. Dat smaakt duidelijk naar meer...
Tekst: René de Boer (vanuit Stuttgart, Twitter: @renedeboer)
Foto's: PR, Rebocar
"Er komen meer mensen dan normaal bij het voetballen", hoorden we van meerdere bezoekers. Of dat waar is of niet, kunnen we niet beoordelen, maar het was in ieder geval gezellig druk.
Natuurlijk waren er ook vele fanartikelen beschikbaar.

De autosportkampioenen van Mercedes-Benz in 2015 (en Nico Rosberg), plus bestuurslid Thomas Weber en bestuursvoorzitter Dr. Dieter Zetsche.

Indrukwekkende opstelling van de kampioensauto's, -rijders en -teams.

Hans Herrmann en Sir Stirling Moss (achter het stuur) reden een ronde over het parcours met de legendarische Mercedes-Benz 300 SLR, waarmee Moss in 1955 de Mille Miglia won.

Van Susie Wolff werd tijdens 'Stars & Cars' officieel afscheid genomen.
Zo vader, zo zoon, deel 1: Roland en Sebastian Asch.
Zo vader, zo zoon, deel 2: Luca en Klaus Ludwig.

De hele directie was aanwezig: vlnr bestuursleden Ola Kallenius en Thomas Weber, bestuursvoorzitter Zetsche, sportdirecteur Toto Wolff en Niki Lauda, mededirecteur van het F1-team.

Eerder waren de DTM-kampioensauto van Pascal Wehrlein en de F1-kampioensauto van Lewis Hamilton officieel toegevoegd aan de collectie van het Mercedes-Benz Museum.

Tijdens de achtste finales kwamen de rijders met Mercedes-AMG A 45 4MATICs in actie.

Na de Mercedes-AMG C 63 S en de Mercedes-AMG GT S in respectievelijk de kwart- en halve finale vormde de SLS AMG GT3 het strijdwapen voor de finale, die ging tussen DTM-rijders Pascal Wehrlein (in de witte auto) en Daniel Juncadella.

Juncadella kwam daarbij als winnaar uit de bus, voor Wehrlein en Hamilton.

's Avonds was er nog de huldiging van de succesvolle GT-rijders, waarbij ook onze landgenoten Yelmer Buurman, Jaap van Lagen, Christiaan Frankenhout en Renger van der Zande aanwezig waren. Daarna werd er uitgebreid feestgevierd, en het was nog lang onrustig in Stuttgart...