WTCC: Groeten uit Versailles (teampresentatie Citroën)
Voor de gelegenheid had Citroën ook wat oudere rallyauto's geëxposeerd, vlnr twee maal C4, C2 Super 1600 en Xsara Kitcar
In het hoofdkwartier van Citroën Racing in Versailles presenteerde het Franse merk gisteren de sportplannen en -teams voor het seizoen 2014. Met twee WK-programma's in de rallysport (met de DS3 WRC) en de toerwagens (met de C-Elysée WTCC) krijgt de afdeling van sportdirecteur Yves Matton het volgend jaar erg druk. Natuurlijk wordt er gewaarschuwd voor al te hooggespannen verwachtingen voor wat betreft het WTCC. "In de tweede seizoenshelft willen we een race winnen", aldus Matton, maar dat gelooft natuurlijk niemand. Ook Yvan Muller komt beslist niet om alleen maar leuk mee te rijden. In de rallysport heeft men met Kris Meeke en Mads Østberg twee nieuwe fabrieksrijders, van wie goede resultaten worden verwacht. AUTOSPORT.NL was er in Versailles bij en keek rond.
Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto's: Rebocar Automotive Productions
Klantenauto's voor de rallysport: DS3 R3 (voorgrond) en R1 (achtergrond).
Interviewronde met vlnr Jonas Andersson, Mads Østberg, sportdirecteur Yves Matton, Citroën-bestuurslid Arnaud de Lamothe (tussen 2005 en 2010 directeur van Citroën Nederland, tegenwoordig directeur marketing, communicatie en autosport), Kris Meeke en Paul Nagle.
WTCC-gespreksronde met vlnr Yvan Muller, Sébastien Loeb, Matton, de Lamothe, José-Maria López en technisch directeur Xavier Mestelan-Pinon van Citroën Racing, alsmede de presentatrice van de persconferentie.
Het WTCC-team met (achterste rij vlnr) Matton, Muller en de Lamothe en (voorste rij vlnr) Loeb, Mestelan-Pinon en López.
'Pechito' López kwam rechtstreeks uit Argentinië en had mede vanwege de gebruikelijke files op de périphérique nog net tijd om een Citroën-shirt aan te trekken.
Sébastien Loeb werd constant omringd door journalisten. Een Ipad als opname-apparaat blijkt overigens niet echt handig.
C-Elysée WTCC (althans de show-auto) voor het pand van Citroën Racing.
Zelfs de éclairs voor bij de koffie waren in stijl.
De DS3 R5 voor de rallysport wordt vanaf 1 maart gehomologeerd.
DS3 R5, DS3 WRC en C-Elysée WTCC voor de ingang.