Diversen

Div: Dutch Power Pack-prijzen uitgereikt



dpp_cpz_006
Tom Coronel hield een warm pleidooi voor het Dutch Radical Championship waarin hij tijdens de Formido Finaleraces felle strijd leverde met Junior Strous.

dpp_cpz_007
Dutch Radical Championship: v.l.n.r. kampioen Junior Strous, de nummers twee Marc Koster en Bertus Sanders en een behoorlijk van uiterlijk veranderde Erik Zwart…

dpp_cpz_008
Formido Swift Cup: v.l.n.r. Peter Schreurs (2de), kampioen Bart van Os, Sven Snoeks (3de)

dpp_cpz_010
HTC Dutch GT4: v.l.n.r. Peter van der Kolk namens Jeroen Bleekemolen (3de), kampioen Ricardo van der Ende, Duncan Huisman (2de)

dpp_cpz_011
HTC Dutch GT4 Legends: v.l.n.r. kampioen Peter van der Kolk en Cor Euser (2de)

Bij het DPP Jaarfeest konden, al dan niet in de wandelgangen, ook weer de eerste plannen voor 2012 worden opgevangen. Zo heeft runner-up in de Dutch Renault Clio Cup, Sheila Verschuur haar zinnen gezet op deelname aan de Clio Eurocup. Dutch Radical kampioen Junior Strous is in principe rond met een Amerikaanse sponsor en heeft, zoals al uitgebreid op Facebook te lezen was, als hoofddoel de Indycar en een eventuele testrol bij een Formule 1 team. Aan de nog openstaande Formule 1 racestoeltjes schijnt een (ook voor Strous veel te hoog) prijskaartje van twintig miljoen (Williams) respectievelijk twaalf miljoen (Caterham) dollar te hangen maar ook voor de rol als testcoureur bieden de rijders tegen elkaar op. In principe reist Strous na de kerstdagen weer naar Amerika en hoopt dan met concrete informatie naar buiten te kunnen komen.

dpp_cpz_009
Gert Valkenburg met zijn nieuwe aanwinst Bart van Os

Positieve geluiden uit het Formule Ford-kamp. Namens Geva Racing kon Nelson Valkenburg mededelen dat Bart van Os voor komend seizoen zeker is. Dit werd overigens even later door de Formido Swift Cup kampioen vanaf het podium bevestigd. Verder zal Arthur van Uitert weer enkele races rijden en zal zijn auto in andere wedstrijden worden ingezet met een nog nader te noemen jonge rijder achter het stuur. Ook de andere stoeltjes bij Geva Racing zijn ‘in principe’ bezet maar daar wilde Valkenburg nog geen concrete informatie over naar buiten brengen. Daarmee komt het team in 2012 in Nederland dus zeker met drie, maar waarschijnlijk zelfs vier auto’s aan de start. Inmiddels heeft Geva Racing ook de eerste Formule Ford ‘nieuwe stijl’ in zijn bezit. Deze turboauto gaat worden ingezet in het Brits Formule Ford kampioenschap. Morgen wordt op Zandvoort getest met een vijftal coureurs, waaronder Steijn Schothorst, Jelle Beelen en Antti Buri. Het is de bedoeling om in Engeland met twee auto’s te gaan rijden. Wie de gelukkigen gaan worden zal spoedig blijken. Overigens is de Mygale van Jack Swinkels verkocht en ook die auto mogen we volgend seizoen op de baan verwachten.

Provily Racing bezette in 2011 de eerste drie plaatsen in het Nederlands kampioenschap en heeft zich tot doel gesteld om met vier of vijf auto’s aan de start te komen. “Joey van Splunteren heeft zijn talent bewezen en heeft ook de leeftijd om door te groeien naar een hogere klasse. Het is echter afhankelijk van sponsoring wat het kan worden. Mocht hij er toch een jaar Formule Ford aan vastknopen dan hoop ik dat het bij ons is. Michel Florie en Bas Schouten blijven waarschijnlijk en datzelfde geldt hopelijk voor Romain Destercq. Verder is er interesse van zeer jonge karters en rijders uit de Swift Cup”, aldus Gerben Provily.

Vanaf het GT4-front viel ook het een en ander te melden. Cor Euser rijdt ook in 2012 weer samen met Dick Freebird terwijl hij de kansen op de inzet van een tweede Lotus Evora op 50% schat. Nelson Valkenburg wist te melden dat Melroy Heemskerk nagenoeg zeker komend jaar in de GT4 zal acteren. “Er wordt met drie teams gesproken en het wordt moeilijk kiezen.” Davy Lemmens was net terug uit Dubai waar hij een nagenoeg ongebruikte Corvette C6 heeft kunnen kopen. “Ons doel is de inzet van twee Corvette’s in het GT4. Naast deze nieuwe auto is er natuurlijk de auto van Peter van de Kolk. De auto van Harmen vd Putten gaat binnenkort naar Zuid Afrika om daar bij een aantal races te worden ingezet en komt dan weer terug. Datahouse blijft aan als sponsor terwijl ik in gesprek ben met een ander geïnteresseerd bedrijf. Het hangt een beetje van de uitkomst van die gesprekken af hoe de rijdersbezetting van de nieuwe Corvette eruit gaat zien”, aldus Lemmens. Overigens had de man achter Day V Tec al heel wat reacties gehad op de vrijdag bekend geworden samenwerking met Carly Motors. Eén van de consequenties is dat de verhuizing al in volle gang is en de Corvette’s dan ook vanuit Leiden gerund zullen gaan worden.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet