Retro: Groeten uit Goodwood van de Revival van 2022 (2)
Iedereen duimde natuurlijk voor Rob Hall in de BRM Type 15, zijn re-creatie van de legendarische Grand Prix-auto met V16-motor die zijn racedebuut zou meemaken. Negen rondjes maakte de baas van Hall & Hall vol. Geen enkel ander bedrijf had de BRM natuurlijk mogen namaken, want Hall & Hall is in Bourne gevestigd, de vroegere thuisbasis van BRM.
De dikke sportauto's van de Whitsun Trophy vertrekken onder toeziend oog van de hertog voor hun trainingsrondjes.
En dan volgt de training voor inmiddels dat andere GT-hoogtepunt naast de RAC TT voor de heftigste GT's tot 1966 – namelijk, de Stirling Moss Trophy voor de iets subtielere pre-63 GT's. Pastorelli en Hugenholtz hebben er alle vertrouwen in.
Beide broers Franchitti kwamen natuurlijk ook in actie, Dario uiteraard met zijn Schotse held prominent op de helm.
En nu achter het stuur van zijn E-type. Hij zou zijn beste tijd kwijtraken vanwege het afsnijden van de chicane.
Marino deelde ook een AC Cobra. Hij stapte in bij Philip Kadoorie, Dario bij tophandelaar Gregor Fisken.
Hij was het al op zijn debuut, maar nu was Jenson Button helemáál de ster van de Revival.
Nederlandse Ferrari's in slagorde: de drie 250 GT SWB's van Alexander van der Lof/Yelmer Buurman, Nicky Pastorelli/Hans Hugenholtz en David & Olivier Hart op een rij.
Karun Chandhok kijkt gespannen toe. Hij deelde de E-type van Gary Pearson.
Die fameuze diepgroene helm kan maar één ding betekenen: Henri Pescarolo.
Beroemd, beroemder, beroemdst: nu Stirl er niet meer is, is JYS de ongekroonde koning van de Revival.
Toch leuk als Tom Kristensen bij je komt buurten...
Al zou het ook kunnen doordat dit wel een heel bijzondere Ferrari is: de 375 a.k.a. de Grant Piston Rings Special waarmee de Italianen tevergeefs Indianapolis probeerden te veroveren. Zo uit het Louwman Museum op de baan van Goodwood.
De auto was onderdeel van een spectaculair Ferrari-eerbetoon.