Retro: Groeten van de Preis der Stadt Stuttgart op Hockenheim

Maar liefst drie Nederlandse historische raceklassen kwamen afgelopen weekend naar Hockenheim voor de Preis der Stadt Stuttgart, die ook voor de lokale FHR de 'Auftakt' van het seizoen was. Dankzij het NKHTGT, het NK GTTC en het NK HARC 82-90 was de hele bandbreedte van 1946 tot 1990 aan GT's en toerwagens met een Nederlandse achtergrond van de partij – zo zien we het graag. AUTOSPORT.NL snoof de sfeer op, in zowel de zon als de regen.
Tekst: Mattijs Diepraam
Foto's: Carlo Senten

Alle begin is moeilijk. In kamp Dols was de Kleine Man zelf wel wakker, maar die lange NKHTGT-secretaris vond de Marcos 1800 GT vooralsnog een slaapverwekkend automobiel. De koffie was dan ook in aantocht voor Egbert Kolvoort.

Lotus-mannen Jos en Bob Stevens hebben de oogjes wagenwijd open, net als hun preparateur Klaas van Vuure.

Thuiswedstrijd voor Norbert Gross, maar hopelijk niet in dit voertuig.

Bij de Kampf der Zwerge is het nooit een uitdaging om veel auto's op één foto te krijgen. De Simca's en Abarths waren weer in groten getale aanwezig.

De warme gevoelens zijn nooit verweg bij de aanblik van een paar Abarthjes.

Een hele vloot aan MX5'en als vaste contributie aan het NK HARC 82-90.

En ook dit is natuurlijk een 'bread-and-butter'-auto in het kampioenschap: de E30 325i. Hier die van Joost Deen en Leon van Zuilekom.

Nummer driehonderdzoveel? Welnee, dacht Peter van Veen, dat kan veel eenvoudiger!

Mooie afwisseling op een rij: de Alfa 75 Twinspark van Barend Aarts, de E30 325i van Janzen en Janzen en de Opel Ascona B van Rob de Laat.

Lachende bondsbonzen.

De Van Havers nog druk aan het werk met hun E30 325i.

Een stukje verderop: weer genoeg Elans in het 36 auto's tellende NKHTGT. Hier de exemplaren van de Zweedse afvaardiging, met v.l.n.r. die van Bengt-Ake Bengtsson, Mats Ek en Lars Bondesson.