Retro: De vrijdag van de Historic Grand Prix 2020

Wél royaal: de twee velden die door de HARC waren verzorgd. Het NK GTTC levert altijd al recordvelden aan de HGP, maar ook het NK 82-90 plofte met 41 auto's uit zijn vel – een flinke opsteker voor de nieuwe klasse die aardig wat aanloopproblemen kende. De pole ging naar de geweldige Ford Sierra Cosworth RS500 van zuiderbuur Jan Van Elderen, gevolgd door Sander Roest in een 944 turbo. Erik den Dekker (Porsche 944) is op de derde plaats de eerste die voor de punten gaat, gevolgd door Pieter Bikker (E30 325i) op de vijfde startplek.
Een vaag zonnetje stond nog laag tijdens de eerste trainingsritten voor het NK GTTC.
Uitkomen van de Arie Luyendijk.
Waar Bos Uit weer tot leven kwam.
En vooruit, hier maken we gewoon Bos In van!
En vooruit, part deux: Tunnel Oost?
Bij CGA Engineering komt net het nieuws binnen dat de Spa Six Hours is geschrapt. Engelse vierletterwoorden vliegen door de garage.

Daar heerste toch al verdriet, want Jonathan Holtzman – de man achter de totstandkoming van de twee nieuwe Tyrrell P34's – kon niet uit Amerika overkomen. De auto blijft dit weekend dus binnenstaan.

Het team werd daarentegen opgevrolijkt door de dominante prestatie van Mike Cantillon in de Williams FW07C, een dag nadat bekend werd dat de familie Williams uit het Williams-team stapt. De Brit met Ierse licentie zette de eerste winnende Williams met liefst 2,5 seconde voorsprong op pole.

Jamie Constable moest zijn Tyrrell 011 echter al in zijn out lap aan de kant zetten. Gelukkig had fotograaf Bob van der Wolf deze foto uit de vrije training nog.

Een echte liefhebber van Zandvoort: Andrew Beaumont. De Brit rijdt allang geen vol seizoen meer, maar naar de duinen komt hij altijd.
Hollands onderonsje: Michiel Campagne in gesprek met Tom Kuiper. Campagne had zijn Spice SE92C mee, die in handen van Allard Kalff op pole stond voor de Masters Endurance Legends, tot de Cosworth achter in de Spice olie begon te lekken.
Daarna greep Jack Dex in de BR01, de LMP1 van Russische komaf, alsnog de pole, maar de veruit oudste auto van het veld behield zijn plek op de eerste rij.