HARC nieuws oktober: Vrijdag laatste kans vrij rijden. En ander HARC nieuws
Het kan nog één keer dit jaar, aanstaande vrijdag 2 november organiseren we de laatste HARC Vrij Rijden Dag van 2018. De dag heeft een iets ingekort programma, omdat we in de middag onze Vrienden van de HARC ontvangen. De kosten zijn zodoende navenant lager, dus dat scheelt weer. Maar als je maximaal wilt genieten, moet je wel op tijd zijn!
Tekst: HARC
Foto's: PR
We rijden weer in de bekende 4 groepen, en natuurlijk moet je auto voldoen aan de veiligheids- en milieu (geluid) eisen. Daarom keuren we je auto voor je de baan op mag. Vooraf inschrijven scheelt gedoe op de dag zelf, dus we waarderen het als je dat alvast doet. Alle informatie en het online inschrijfformulier vind je HIER
Racend het jaar uit
Op 25 november a.s. hebben we een verrassing in petto en wie weet is een nieuwe traditie geboren: de HARC Historic Zandvoort 250. De dag nadat de moderne racers de Zandvoort 500 hebben gereden, doen wij het nog eens dunnetjes over. Veel en plezierig racen, voor weinig geld als afsluiting van het seizoen met al uw historische racecollega's. Er is al een leuk lijstje inschrijvingen binnen, maar er is plek voor meer gezellige teams. Op de HARC-website vind je alle informatie.
Finaleraces Zandvoort met hoog historisch gehalte
Tijdens de Finaleraces op Zandvoort kwamen naast het Interstate HARC NK 82-90 ook de Historische Monoposto's en de Youngtimer Touring Car Challenge aan de start. Een behoorlijk historisch gehalte dus tussen het moderne(re) racegebeuren. Qua spektakel deden de oudjes zeker niet onder voor jonkies. Kijk voor een sfeerimpressie van het weekend op autosport.nl.
SFEERIMPRESSIE
Van Sprundel prolongeert titel
Het was de strijd van de Escorts dit jaar. Tijdens de NASCAR Finals op Zolder was het regerend kampioen Freddy van Sprundel die op de valreep zijn titel prolongeerde en zich nog een jaar Nederlands kampioen mag noemen. Het was heel spannend, na een paar slechte resultaten revancheerde Freddy zich in de laatste race. Hij had uiteindelijk slechts 0,8 punten voorspong op "Woeste Willem" Jan Willem Oosterhagen. Op de derde plaats in de eindstand eindigde Geert Boels. De volledige lijst staat op de NKGTTC-website.
EINDSTAND
Brian Lambert kampioen NK HTGT
Op de Nürburgring werd gestreden om de titel in het NK pre-'66, beter bekend als het Catawiki NK HTGT. De strijd leek te gaan tussen de kampioen van 2017 Mark Dols in zijn Marcos 1800 en Brian Lambert in de Ginetta G4, maar toen beide heren in de eerste race niet maximaal presteerden kwam ook Norbert Gross met zijn Ford Falcon weer in beeld. Lambert deed in de tweede race wat nodig was en pakte met een klasse-overwinning het kampioenschap.
Bikker bekert verder in Interstate HARC NK 82-90
George Koopman was aanwezig bij de Finaleraces en maakte een verslag van de beslissende races in het Interstate HARC NK82-90. Op de Zandvoorrste piste werd de derde Nederlandse historische titel verdeeld. Lees hoe het afliep op de HARC-website.
LEES HIER
Blik over de grenzen: Imola Classic en Dijon
Op respectievelijk Dijon en Imola sloten Masters Historic Racing en Peter Auto hun Europese seizoenen af. Er waren weinig landgenoten actief tijdens de Dijon Motors Cup en de Imola Classic, maar vooral Robert Hamilton en Michiel Smits vielen op Dijon positief op. Lees het verslag van Matttijs Diepraam op de HARC site.
LEES HIER