Retro: Groeten vanaf de Historic Grand Prix 2015
't Is jammer van die kliko en die Hörmann-roldeur, anders had dit zo een tafereel uit de vroege jaren zeventig kunnen zijn!

De eerste kwalificatieactie: Ford versus Alfa in het GTTC.

Prins Leopold von Bayern past alvast de Chevron-BMW die deel uitmaakte van de prachtige verzameling die BMW Classic had meegenomen.


"Zo, nu gaat 't dit weekend even niet over Hezemans, niet over Lammers", grapt hij tegen de monteurs. "Nur Bayern, Bayern, Bayern!"

Zijn lievelingsauto? "De M635 CSi, ongetwijfeld. Echt een zware auto om te sturen, je was helemaal kapot na afloop."

"De DTM-rijders die er laatst in reden, waren gesloopt! 'Kom op, zeg', zei ik tegen ze. 'Ihr sind doch Männer!?'"

Even verderop nog een auto die het niet doet. Gert Valkenburg en Jeroen Hunfeld buigen zich over de motor van een van de Coloni's van Scuderia Coloni Olanda. Wat zien jullie? Hunfeld: "Problemen! Vorige week op Gilze-Rijen kwam er olie en water uit de uitlaat, dan weet je 't wel. Hij staat er nu alleen maar voor de show."

Een leuke gast voor de Paddock Club: de 'Kwik' van rallylegende Maus Gatsonides.

Bij Historic Monoposto Racing racen ze voor de gezelligheid. En dus zie je dit soort geintjes: Stuart Boyer die zijn Reynard SF78 heeft omgetoverd tot 'Brabham BT46'.

Carly Meskes kwam terug van de kwalificatie met een geschonden aangezicht. "De rode vlag kwam uit en opeens ging iedereen op het rechte stuk van het gas af. Ik kon geen kant meer op."

"Gewoon een beetje tape eromheen en weer gaan", kreeg hij van Esper van Heesewijk te horen.

Zo gezegd, zo gedaan: met een beetje duwen en buigen werd de auto gerepareerd.