Retro: Groeten vanaf de Historic Grand Prix 2015
Het blijft kippenvel geven om in zo'n sfeer te mogen werken. Waar anders de duinen vrijwel leeg zijn, waren er op de eerste dag al meer bezoekers dan op welke andere racevrijdag op Zandvoort dit jaar.

De BMW-presentatie was voor velen het hoogtepunt van het demoblok.

Moeilijk kiezen wat nu de mooiste is...

Christian Menzel staat de Duitse pers te woord.
Om er goed mee te kunnen rijden, moet ik natuurlijk wel in de spiegels kunnen kijken, vond BMW-coureur Marc Surer, die de ex-Cecotto-DTM M3 bestuurde.
De Zwitser, die na zijn F1-loopbaan sportdirecteur bij BMW was, had het duidelijk naar zijn zin.
Of niet? Op de vraag "Arbeit oder Spass?" antwoordde hij: "Nur geld!". We gaan er maar van uit dat we de Zwitserse humor niet begrijpen...
Hier zien we hem op de baan aan het werk.
Drie succesvolle BMW-coureurs: op de voorgrond Harald 'Nippel' Grohs (links) en Marc Surer, op de achtergrond, bellend, Prinz Leopold von Bayern. Voor intimi 'Poldi', maar gezien zijn vele excursies naast de baan vroeger in de Deutsche Rennsport-Meisterschaft ook wel 'Drehopold' genoemd.
Hier Grohs in de M 635 CSi die hij deelde met SKH.

Adrian van Hooydonk was verantwoordelijk voor de komst van BMW naar Nederland. "We gingen altijd naar de Oldtimer-GP op de Nürburgring, maar ik ben gaan pleiten bij de directie: Zandvoort is veel leuker!"

Van Hooydonks pleidooi slaagde. "Het is gelukt, we zijn hier met 12 auto's. Ja, we hebben flink uitgepakt."


En gaat de Brabham-BMW BT52 nog racen? "Ik denk 't niet. Marc Surer is er wel, maar die heeft net een paardrijongeluk gehad. Zes ribben gebroken. Hij zal het rustig aan willen doen."