Retro: Groeten vanaf de Historic Grand Prix 2015

Op zaterdag al volop races, maar nog één kwalificatiesessie. Die van de FIA Masters Historic Sportscars.

Ook de pole-auto van Jon Minshaw en Phil Keen is bijna klaar om naar buiten te gaan.

Alexander van der Lof kwam na afloop even langs bij David Hart. "Ik voelde me goed in de auto", zei Hart, "maar die tijd van 1.48 kan beter. Maar die Keen, wat is die gruwelijk snel, zeg. 1.44 – en dan niet één rondje, maar drie achter elkaar."

Martin Stretton was Harts teamgenoot in de Lola T70 Mk3B. "De bak is perfect, het lijkt wel een F1-bak, maar de auto heeft wel veel last van onderstuur."

Hoezo last van onderstuur, meneer Stretton, vroegen we toen we hem deze foto lieten zien. "Eh ja, dat deed ik dus om het onderstuur te compenseren!"
Ook last van onderstuur? Hekkensluiter Philippe Lambiliotte dook met zijn Chevron B8 twee keer de grindbak in.
Martin Aubert (Lotus 20) raakte bij de Junior ook het zwarte lint kwijt.

De Pre-66 Touring Cars hadden op zaterdag juist hun eerste en enige race. Frank Stippler gaat er maar bij zitten om kiss-missen Rebecca en Marlous eens vanuit een andere hoek te bekijken.

En wie was achter Furiani/Stippler en Voyazides/Hadfield best of the rest? Armand Adriaans in zijn Mustang.

"Ik dacht dat ik vijfde of zesde reed, pas op het laatst kreeg ik door dat ik derde was! Ja, het ging lekker, al kreeg ik wel iemand in m'n deur..."
Een Ford Cortina die vrolijk door de duinen dendert alsof het een veulen is dat begin mei voor het eerst de stal uit mag. In de Touring Cars lijkt nog ruimte voor extra auto's.