F3000: Lola komt met nieuw chassis voor Euro 3000 series.
Het Euroseries F3000 kampioenschap dat door Enzo Coloni gerund wordt stapt van de oude Lola’s af. Speciaal voor dit kampioenschap heeft men bij Lola een nieuw chassis ontworpen. Dit jaar zullen de oude chassis en het nieuwe chassis nog tegelijk aan de start komen maar in 2010 wordt exclusief gebruik gemaakt van het Lola B0552 chassis.
Tekst Willem J. Staat
Foto: PR

Lola komt met nieuw F3000 chassis voor de Euroseries 3000
Bij Lola heeft men voor het Euroseries F3000 kampioenschap het chassis aanmerkelijk vernieuwd. Aan de voor- en achtervleugels zijn modificaties aangebracht en ook aan de wielophanging heeft men veranderingen aangebracht. De veranderingen aan de ophanging zijn aangebracht vanwege de overschakeling naar Michelins.
Volgens Coloni is het chassis gebaseerd op het A1 GP-chassis van Lola. Ook de Zytek motor werd gemodificeerd. De V8 Zytek motor werd opgeboord van 3.0L naar 3.4L. Volgens de fabrieksspecificaties levert de motor ongeveer 550 pk. De Lola is uitgerust met een elektronische 6-versnellingsbak, die vanaf het stuur bediend kan worden. Evenals bij het A1 GP chassis beschikt de Lola over een “Power to Pass” knop, die er voor zorgt dat de rijder tijdelijk over 30 extra pk. meer kan beschikken. Coloni heeft inmiddels 20 van deze Lola’s aangeschaft, waarvan er nu al 10 in het kampioenschap zijn ondergebracht. De deelname aan het kampioenschap met de nieuwe Lola zal volgens Coloni iets meer dan 400.000 Euro bedragen. Degenen die met het bestaande chassis aan het kampioenschap willen deelnemen, betalen ongeveer 350.000 Euro.
Gratis GP2 seizoen voor kampioen!
De 2009 Euroseries F3000 kampioen verdient een gratis GP2 seizoen in 2010 waarvoor Coloni een hoofdsponsor gevonden heeft. Ook stond er tijdens het DPP-weekend op Zolder een wedstrijd gepland. Aangezien dit evenement is komen te vervallen kon men bij Coloni nog geen uitsluitsel geven over een eventueel vervangende datum.
Tekst Willem J. Staat
Foto: PR

Lola komt met nieuw F3000 chassis voor de Euroseries 3000
Bij Lola heeft men voor het Euroseries F3000 kampioenschap het chassis aanmerkelijk vernieuwd. Aan de voor- en achtervleugels zijn modificaties aangebracht en ook aan de wielophanging heeft men veranderingen aangebracht. De veranderingen aan de ophanging zijn aangebracht vanwege de overschakeling naar Michelins.
Volgens Coloni is het chassis gebaseerd op het A1 GP-chassis van Lola. Ook de Zytek motor werd gemodificeerd. De V8 Zytek motor werd opgeboord van 3.0L naar 3.4L. Volgens de fabrieksspecificaties levert de motor ongeveer 550 pk. De Lola is uitgerust met een elektronische 6-versnellingsbak, die vanaf het stuur bediend kan worden. Evenals bij het A1 GP chassis beschikt de Lola over een “Power to Pass” knop, die er voor zorgt dat de rijder tijdelijk over 30 extra pk. meer kan beschikken. Coloni heeft inmiddels 20 van deze Lola’s aangeschaft, waarvan er nu al 10 in het kampioenschap zijn ondergebracht. De deelname aan het kampioenschap met de nieuwe Lola zal volgens Coloni iets meer dan 400.000 Euro bedragen. Degenen die met het bestaande chassis aan het kampioenschap willen deelnemen, betalen ongeveer 350.000 Euro.
Gratis GP2 seizoen voor kampioen!
De 2009 Euroseries F3000 kampioen verdient een gratis GP2 seizoen in 2010 waarvoor Coloni een hoofdsponsor gevonden heeft. Ook stond er tijdens het DPP-weekend op Zolder een wedstrijd gepland. Aangezien dit evenement is komen te vervallen kon men bij Coloni nog geen uitsluitsel geven over een eventueel vervangende datum.