Retro: In memoriam David Leslie (1953-2008)
De nogal exotische Xedos, waarmee Leslie in 1994 een half seizoen BTCC reed
Zijn grootste bekendheid verwierf Leslie echter in het BTCC. In 1990 reed hij al zijn eerste races in de klasse, in 1993 volgde de eerste overwinning in een Vauxhall Vectra van de Ecurie Ecosse. Een jaar later reed hij met de exotische Xedos, maar dat prpject werd halverwege het seizoen stopgezet vanwege gebrek aan budget en resultaten. In 1995 werd hij aangetrokken door Honda, dat in dat jaar voor het eerst met een eigen fabrieksteam deelnam aan het BTCC. Een jaar later won hij drie races, waaronder belangrijke de wedstrijd in het voorprogramma van de Britse Formule 1-Grand Prix op Silverstone. In 1997 stapte Leslie over naar het Nissan-team van Ray Mallock, waar hij in 1998 twee en in 1999 drie wedstrijden won. Na een jaar met Mazda in het Amerikaanse Speedvision-GT-kampioenschap in 2001 reed hij in 2002 en 2003 twee seizoenen met Proton in het BTCC, maar ook hier bleven de echte successen uit. Langzaam maar zeker verlegde Leslie zijn aandacht in de richting van het televisiewerk, dat hem goed afging. Hij voelde zich duidelijk thuis in zijn nieuwe functie.Teams maakten echter nog geregeld gebruik van zijn ervaring. Zo ook zijn vriend Richard Lloyd, voor wie hij veel ontwikkelingswerk deed met de Jaguar XKR. Met die auto zou hij vandaag, maandag, testen op Nogaro. Het mocht niet zo zijn…
Met de Primera van Ray Mallock behaalde Leslie in 1998 en 1999 vijf overwinningen