Retro: Groeten uit de AvD-Oldtimer Grand Prix Nürburgring
Tussen de Formule 3-Masters op Zolder (vorige week) en de ADAC Rallye Deutschland, de Duitse ronde van het WK Rally (volgende week) heb ik zomaar een weekend vrij. Geen DTM- of WTCC- of andere verplichtingen, geen evenementen die bezocht moeten worden. Dan kan je natuurlijk gaan golfen, of in de tuin gaan werken, of boodschappen doen, of andere nuttige danwel aangename zaken, maar ik koos vandaag voor de Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring, een van de grootste klassiekerevenementen van Europa. En genoot. Geen stress van deadlines en afspraken, gewoon lekker met de handen in de zak door paddock en pitstraat wandelen, veel bekenden ontmoeten en genieten van mooie auto's. Nou ja, toch een paar foto's gemaakt, want een impressie mag op onze site natuurlijk niet ontbreken. Bij deze.
Tekst: René de Boer
Foto's: Rebocar Automotive Productions
Voor volop plezier bij historische evenementen zorgt traditioneel de FIA Lurani Trophy. Genoemd naar de Italiaanse graaf Giovanni "Johnny" Lurani, die eind jaren vijftig de Formule Junior in het leven riep, in feite de voorloper van wat we nu kennen als de Formule 3. Italiaanse constructeurs stapten er meteen in, zoals Stanguellini (foto geheel boven met de Belgische rijder Jan Bicken), Volpini en Taraschi, maar ook de Engelsen zagen er brood in, zoals Colin Champans bedrijf Lotus met de 22 uit 1962 (hierboven) of de Lotus 18 uit 1960 (hieronder).
En wat dacht u van merkwaardige constructies als de Britannia uit 1960, een raar gedrocht zoals hieronder bestuurd door de Brit Andrew Taylor?