Indycar: Colton Herta tekent meerjarig contact met Andretti Autosport
Colton Herta heeft vandaag een meerjarig contract met het team van Andretti Autosport getekend en zal de No.26 Dallara Honda besturen. De deur naar de Formule 1 blijft echter openstaan.
De deur naar de F1 staat voor Colton Herta nog steeds op een kier.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: Indycar
Colton Herta tekent meerjarig contact met Andretti Autosport
Colton Herta blijft de komende jaren bij Andretti Autosport maar de deur naar de Formule 1 blijft op een kier staan. Mocht Andretti Global een plek in de F1 worden toegekend en voldoende punten voor een superlicentie verzameld hebben, dan blijft die optie dus nog steeds open. Waarschijnlijk wordt het F1 testcontract met McLaren gewoon verlengd. Daar zal hij samen met Pato O' Ward en Alex Palou volgend jaar een 22-spec. McLaren besturen.
In 2023 bestaat het team van Andretti Autosport uit Colton Herta, Romain Grosjean, Devlin de Francesco terwijl Kyle Kirkwood zoals bekend weer op het oude nest terugkeert.
In 2018 behaalde Colton al in zijn derde Indycar-wedstrijd de eerste overwinning op COTA. Herta was toen 18 jaar oud. Kort daarna behaalde hij zijn tweede overwinning onder vlag van het Harding Steinbrenner Racing Team. In 2021 behaalde Herta drie overwinningen en sloot het kampioenschap als vijfde af. Dit jaar sloot hij het seizoen als tiende af. Herta beschikt over voldoende groundspeed maar was soms overenthousiast wat weer lage klasseringen opleverde. Herta was ook bij Dr. Marko voor Alpha Tauri in de picture. Die pogingen leden echter door het FIA Puntensysteem schipbreuk.
Herta blijft nog steeds een ongeslepen diamant. Na de F1 soap rondom Herta de afgelopen weken zou je je af kunnen vragen dat Indycar misschien ook maar eens een puntensysteem moet gaan invoeren voor afgedankte F1-coureurs?
De deur naar de F1 staat voor Colton Herta nog steeds op een kier.
Tekst: Willem J. Staat
Foto's: Indycar
Colton Herta tekent meerjarig contact met Andretti Autosport
Colton Herta blijft de komende jaren bij Andretti Autosport maar de deur naar de Formule 1 blijft op een kier staan. Mocht Andretti Global een plek in de F1 worden toegekend en voldoende punten voor een superlicentie verzameld hebben, dan blijft die optie dus nog steeds open. Waarschijnlijk wordt het F1 testcontract met McLaren gewoon verlengd. Daar zal hij samen met Pato O' Ward en Alex Palou volgend jaar een 22-spec. McLaren besturen.
In 2023 bestaat het team van Andretti Autosport uit Colton Herta, Romain Grosjean, Devlin de Francesco terwijl Kyle Kirkwood zoals bekend weer op het oude nest terugkeert.
In 2018 behaalde Colton al in zijn derde Indycar-wedstrijd de eerste overwinning op COTA. Herta was toen 18 jaar oud. Kort daarna behaalde hij zijn tweede overwinning onder vlag van het Harding Steinbrenner Racing Team. In 2021 behaalde Herta drie overwinningen en sloot het kampioenschap als vijfde af. Dit jaar sloot hij het seizoen als tiende af. Herta beschikt over voldoende groundspeed maar was soms overenthousiast wat weer lage klasseringen opleverde. Herta was ook bij Dr. Marko voor Alpha Tauri in de picture. Die pogingen leden echter door het FIA Puntensysteem schipbreuk.
Herta blijft nog steeds een ongeslepen diamant. Na de F1 soap rondom Herta de afgelopen weken zou je je af kunnen vragen dat Indycar misschien ook maar eens een puntensysteem moet gaan invoeren voor afgedankte F1-coureurs?