Dragracing: EDRS Sweden Nationals met internationale allure
De twee Nederlandse deelnemers stonden keurig naast elkaar.
Gentleman racers. Zo kun je ook gekleed gaan om je rijder na de burn out terug te geleiden naar de start.
Ook de kleine vlekjes moeten weggewerkt worden.
Tierp Arena heeft ook een rallycross circuit. Daarvoor zijn een paar speciale lussen aangelegd.
De klasse Stock Super Stock is net als in Amerika ook in Scandinavië mateloos populair en telde tijdens de EDRS Sweden Nationals maar liefst dertig deelnemers. De wheelies maken de klasse altijd spectaculair om te zien.
Het turbomonster beschermt de inlaat van de luchtpomp.
Beetje tegendraads die Zweden.
Top Doorslammer rijdt over de 1/8 mijl en is een klasse met een heel vrij reglement. Grote man is al jaren ex-Pro Mod-rijder Mattias Wulcan. In de kwalificatie klokte de Zweed 3,72 seconden om zich in de eliminaties te verbeteren tot 3,671 seconden en 333 km/u.
Nog een Top Doorslammer, maar met een iets te hoge wheelie, Lasse Niskavaara.
In augustus zijn we weer terug.
Gentleman racers. Zo kun je ook gekleed gaan om je rijder na de burn out terug te geleiden naar de start.
Ook de kleine vlekjes moeten weggewerkt worden.
Tierp Arena heeft ook een rallycross circuit. Daarvoor zijn een paar speciale lussen aangelegd.
De klasse Stock Super Stock is net als in Amerika ook in Scandinavië mateloos populair en telde tijdens de EDRS Sweden Nationals maar liefst dertig deelnemers. De wheelies maken de klasse altijd spectaculair om te zien.
Het turbomonster beschermt de inlaat van de luchtpomp.
Beetje tegendraads die Zweden.
Top Doorslammer rijdt over de 1/8 mijl en is een klasse met een heel vrij reglement. Grote man is al jaren ex-Pro Mod-rijder Mattias Wulcan. In de kwalificatie klokte de Zweed 3,72 seconden om zich in de eliminaties te verbeteren tot 3,671 seconden en 333 km/u.
Nog een Top Doorslammer, maar met een iets te hoge wheelie, Lasse Niskavaara.
In augustus zijn we weer terug.