DNRT: VDI Racing zegeviert in vier uren van Zandvoort
Goede zaken
Paulien Zwart deed goede zaken in de strijd om de titel. Samen met haar broer Erik won ze de klasse voor BMW’s met haar BMW Compact 325TI, nadat ze zo ongeveer de hele race op kop had gelegen.
Paulien behoudt daarmee de tweede plek in de tussenstand, achter De Laat en Broersma.Niemand minder dan Jan Lammers eindigde als tweede. De coryfee deelde een BMW Compact 325TI met Aad en Saskia Stoker. Het brons was voor Jan Marc en Dirk Schulz met ook al een BMW Compact. Bij de diesels zegevierden Jeroen en Cor Mul, Bob Maas en Dennis de Groot (Match Racing VW Golf TDi). Mathijs Bakker en Ferry Duivenvoorde tekenden voor de dubbel voor Match Racing, zij kwamen met hun VW Golf TDi als tweede over de streep. Voor Danny Werkman en Alex van ’t Hoff resteerde de derde plek met hun BMW 120d. Opmerkelijk: de top drie eindigde in dezelfde ronde!
Problemen
Er waren veel favorieten die met flinke problemen te kampen kregen. De Sotrax Porsche met Kees Bouhuys, Jürgen Albert en gastrijder Marcel Norbart verloor veel tijd door een kapotte radiator, die Norbart opliep nadat hij op slicks moest uitwijken voor een langzamere deelnemer en daarbij op het natte gedeelte van de baan terechtkwam. Het team eindigde uiteindelijk als achtste in de snelste klasse. Cor Euser en Jan de Wit (Marcos Mantis) vielen uit met een breuk in de kabelboom of iets dergelijks.
Eurotech Racing zette ook een BRL-V6 in (de auto waarmee Danny van Dongen het afgelopen seizoen reed) voor het illustere trio Marc Goossens, Allard Kalff en Jeroen Bleekemolen. Ook zij haalden de finish niet, in hun geval door een kapotte motor.
Een opmerkelijke auto in het veld was de Renault Mégane Trophy van Mike Verschuur, Wim Beelen en Bernhard ten Brinke. In de beginfase lag Bernhard op de tweede plek, tot de koppeling het begaf. In de klasse tot twee liter kwam er geen einde aan het pechseizoen van Steven Gijsen en Jeroen Schothorst in hun BMW 320i ETCC. Onder meer door een aanrijding, met een flink beschadigde voorzijde als resultaat, kwam het team niet verder dan de vijfde plek in de klasse tot twee liter.
Paulien Zwart deed goede zaken in de strijd om de titel. Samen met haar broer Erik won ze de klasse voor BMW’s met haar BMW Compact 325TI, nadat ze zo ongeveer de hele race op kop had gelegen.
Paulien behoudt daarmee de tweede plek in de tussenstand, achter De Laat en Broersma.Niemand minder dan Jan Lammers eindigde als tweede. De coryfee deelde een BMW Compact 325TI met Aad en Saskia Stoker. Het brons was voor Jan Marc en Dirk Schulz met ook al een BMW Compact. Bij de diesels zegevierden Jeroen en Cor Mul, Bob Maas en Dennis de Groot (Match Racing VW Golf TDi). Mathijs Bakker en Ferry Duivenvoorde tekenden voor de dubbel voor Match Racing, zij kwamen met hun VW Golf TDi als tweede over de streep. Voor Danny Werkman en Alex van ’t Hoff resteerde de derde plek met hun BMW 120d. Opmerkelijk: de top drie eindigde in dezelfde ronde!
Problemen
Er waren veel favorieten die met flinke problemen te kampen kregen. De Sotrax Porsche met Kees Bouhuys, Jürgen Albert en gastrijder Marcel Norbart verloor veel tijd door een kapotte radiator, die Norbart opliep nadat hij op slicks moest uitwijken voor een langzamere deelnemer en daarbij op het natte gedeelte van de baan terechtkwam. Het team eindigde uiteindelijk als achtste in de snelste klasse. Cor Euser en Jan de Wit (Marcos Mantis) vielen uit met een breuk in de kabelboom of iets dergelijks.
Eurotech Racing zette ook een BRL-V6 in (de auto waarmee Danny van Dongen het afgelopen seizoen reed) voor het illustere trio Marc Goossens, Allard Kalff en Jeroen Bleekemolen. Ook zij haalden de finish niet, in hun geval door een kapotte motor.
Een opmerkelijke auto in het veld was de Renault Mégane Trophy van Mike Verschuur, Wim Beelen en Bernhard ten Brinke. In de beginfase lag Bernhard op de tweede plek, tot de koppeling het begaf. In de klasse tot twee liter kwam er geen einde aan het pechseizoen van Steven Gijsen en Jeroen Schothorst in hun BMW 320i ETCC. Onder meer door een aanrijding, met een flink beschadigde voorzijde als resultaat, kwam het team niet verder dan de vijfde plek in de klasse tot twee liter.