Dragracing: Op en rond het Finse Moottoriurheilukeskus
De thuisrace op Alastaro had de primeur van het nieuwe kleurenschema op de auto van Anita Mäkelä. Wie het niet weet zal het niet direct herkennen, maar het is een foto van de lucht in Lapland met het noorderlicht. De ouders van Mäkelä runnen in Lapland een vakantieverblijf (http://leviniglut.net/) met huisjes met een glazen dak waardoor je 's nachts dus het op de Top Fueler afgebeelde schouwspel kunt zien.
Dochter Hanna leidt haar moeder terug naar de start
Nog een klein stukje rechtuit en dan sta je goed
Tuner Adam Flamholc pakt even zijn rustmoment
Het geweld van 8.000 pk Top Fuelers was voor de baan van Alastaro soms net iets teveel. Hier begint Antti Horto na een kleine 100 meter grip te verliezen
Je schroeft er een turbo op en nog wat buizen en koelers en dan ziet het er best imposant, vol en ingewikkeld uit
Een beetje dragrace-fotograaf heeft ook oog voor de natuur
en dus ook hiervoor. Bite me! Mag dat echt daar?
Door de technische commissie werd in de line-up weer steekproefsgewijs een brandstofcheck uitgevoerd of de nitro wel binnen het reglementair vastgestelde percentage bleef
Ossi Oikarinen heeft zijn sporen in de autosport al verdiend. In de Formule 1 was de Fin onder andere werkzaam als race engineer van Jarno Trulli bij Toyota, maar was ook in dienst van Sauber en Ferrari. In het dragracen heeft Oikarinen het stuur zelf ter hand genomen en rijdt deze Altered in de klasse Super Pro ET. Oikarinen deed het met een eerste kwalificatiepositie niet verkeerd. Eens een techneut altijd een techneut, want de laptop was nooit ver uit de buurt
Dochter Hanna leidt haar moeder terug naar de start
Nog een klein stukje rechtuit en dan sta je goed
Tuner Adam Flamholc pakt even zijn rustmoment
Het geweld van 8.000 pk Top Fuelers was voor de baan van Alastaro soms net iets teveel. Hier begint Antti Horto na een kleine 100 meter grip te verliezen
Je schroeft er een turbo op en nog wat buizen en koelers en dan ziet het er best imposant, vol en ingewikkeld uit
Een beetje dragrace-fotograaf heeft ook oog voor de natuur
en dus ook hiervoor. Bite me! Mag dat echt daar?
Door de technische commissie werd in de line-up weer steekproefsgewijs een brandstofcheck uitgevoerd of de nitro wel binnen het reglementair vastgestelde percentage bleef
Ossi Oikarinen heeft zijn sporen in de autosport al verdiend. In de Formule 1 was de Fin onder andere werkzaam als race engineer van Jarno Trulli bij Toyota, maar was ook in dienst van Sauber en Ferrari. In het dragracen heeft Oikarinen het stuur zelf ter hand genomen en rijdt deze Altered in de klasse Super Pro ET. Oikarinen deed het met een eerste kwalificatiepositie niet verkeerd. Eens een techneut altijd een techneut, want de laptop was nooit ver uit de buurt