DSC: Duo Van der Hoek en De Graaff wint race onder typische Ardennen omstandigheden
![110625_bosman1 110625_bosman1](https://cms.autosport.nl/images/stories/2011/Nationaal/Dutch%20Supercar%20Challenge/4%20Spa%20Francorchamps/Race%201/110625_bosman1.jpg)
In de Sport-divisie was Aart Bosman in de eerste ronde zeer snel onderweg. De Lotus-coureur pakte meteen de eerste positie over van Erik van de Munckhof, die bij de start terugviel tot de vierde positie. In het kielzog van Aart Bosman schoof teamgenoot Guillaume Schulz door naar de tweede positie, voor Richard van den Bos die op de derde plaats aanschoot.
Deze rangschikking bleef tot aan de pitstops, mede door de twee safetycar situaties, gelijk. Bosman Van den Bos en Schulz moesten bij de pitstops echter alle drie 35 seconden langer stilstaan, waardoor na de pitstops de top drie gewijzigd was. Nico van Vliet was namelijk op de eerste plaats komen te liggen, met daarachter Erik van de Munckhof.
![110625_vd_bos1 110625_vd_bos1](https://cms.autosport.nl/images/stories/2011/Nationaal/Dutch%20Supercar%20Challenge/4%20Spa%20Francorchamps/Race%201/110625_vd_bos1.jpg)
Aart Bosman was na de pitstops echter ontketend. Met zijn Lotus ging hij eerst voorbij aan van de Munckhof en in de slotfase van de race slaagde Bosman er ook nog in om voorbij te gaan aan de ETEC-BMW van de gebroeders Van Vliet.
Erik van de Munckhof lag ondertussen op de derde positie, maar hij zag een goede klassering in rook opgaan omdat de motor van zijn Focus Silhouette kapot ging. Hierdoor kwam Nik de Jong op de derde plaats terecht, en De Jong reed bovendien snel richting Nico van Vliet toe. Van Vliet slaagde erin om voor De Jong te blijven, maar het verschil met de ETEC-BMW bedroeg slechts één seconde.
![110625_peter_nico1 110625_peter_nico1](https://cms.autosport.nl/images/stories/2011/Nationaal/Dutch%20Supercar%20Challenge/4%20Spa%20Francorchamps/Race%201/110625_peter_nico1.jpg)
De eerste plaats was echter voor Aart Bosman, die hiermee weer goede zaken deed voor het kampioenschap. “Ik pakte al heel veel posities bij de start. Door de regen deed iedereen rustig aan waardoor ik zo misschien wel tien plaatsen op kon schuiven”, legt Aart Bosman uit. “Ik moest ook wel, want door mijn vele resultaatseconden wist ik dat ik bij de pitstops lang stil moest blijven staan. In het begin van het seizoen kon ik nog weleens rustig aan doen maar door die vele seconden moet ik echt flink trappen om vooraan te kunnen komen. Maar dat is juist ook het leuke weer aan deze klasse. Mijn voorsprong in het kampioenschap heb ik met dit resultaat weer een beetje uit kunnen bouwen!”