Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Scandinavian Internationals verlegt grenzen

ps sagelv
Christian Sagelv

Kleine verschillen
Ondanks de minimale onderlinge verschillen blijft Pro Stock een tweestrijd tussen Jimmy Alund en Thomas Lindström In de kwalificatie reed het tweetal al naar de eerste en tweede plaats waarbij Lindström met 6,591 seconden voor het eerst onder de 6,6 dook. Uitstekende tijden en persoonlijke records ook voor Michael Callin (3de in 6,62 seconden), Magnus Petersson, Michael Malmgren en Chistian Sagelv. De als achtste en laatste voor de eliminaties geplaatste Jan Palmqvist was altijd nog goed voor 6,79 seconden.

ps lindstrom.hf
Thomas Lindström

In de eliminaties waren het echter toch weer Alund en Lindström die hun klasse toonden en tot de finale wisten door te dringen. In de vier eerdere finales van dit jaar stond dit tweetal ook al tegenover elkaar, met daarbij een drie tegen één voorsprong voor Alund.

ps finale
Weer een finale tussen Jimmy Alund en Thomas Lindström

Meteen na de start was al duidelijk dat het vier tegen één ging worden, want de Dodge van Lindström maakte plotseling een stap opzij richting de muur waardoor de Zweed van het gas moest, terwijl Alund in een probleemloze 6,55 seconden over de finish snelde. Met zijn serie van 6,53 seconden in de kwalificatie, twee keer een 6,54 en één keer een 6,55 seconden maakte Alund opnieuw indruk en is op weg naar zijn zoveelste Pro Stock-titel.

tmd lagg
Jonny Lagg

Winst bij debuut
Top Methanol Dragster had zoals gezegd slechts drie deelnemers. In de kwalificatie zette Jonny Lagg de snelste tijd op de klokken met 5,46 seconden. De Zweed heeft de auto van Krister Johansson overgenomen en reed onder begeleiding van de vorige eigenaar op Tierp zijn eerste Europese wedstrijd.

tmd udtian
Paul Ingar Udtian

Via een bye-run stond Lagg automatisch in de finale tegenover Paul Ingar Udtian die in de andere halve finale 'Tethys', de Engelsman die eerder dit jaar bij zijn debuut de Main Event op zijn naam schreef, klopte. In de finale kreeg Udtian kort na de start wielspin, ging dwars en moest van het gas, waarna Lagg in 5,59 seconden probleemloos naar zijn eerste overwinning kon rijden.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet