Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Algemeen

Dragracing: Gemengde gevoelens voor Velocity Racing na 27ste NitrOlympX



velocity_04

Op zaterdagochtend ging het team eerst het Top Fuel-geweld bekijken. Urs Erbacher was de eerste die 8.000 pk losliet op de voor Top Fuel totaal ongeschikte baan. Een dikke burn out en een run die ‘up in smoke’ ging was het resultaat. Andere teams hadden beter nagedacht over hun afstelling en kwamen met ge-detunde Top Fuelers aan de start om maar iets van een tijd op de klokken te zetten. Daarna werd het voor Velocity Racing weer tijd om zelf te gaan racen. Bij het opwarmen van de motor was het echter even schrikken…. de Pick Up wilde niet starten. Het bleek de elektronica. Het probleem kon binnen vijftien minuten worden opgelost waarna het opwarmen van de motor kon beginnen. De tegenstander in de eerste eliminatieronde was Patrick Dubois met zijn snelle dragster, die door een laag gewicht en een goede gewichtsverdeling weinig last had van de slechte baan. Na een wat tegenvallende burn out maakte Jan Scheppers weer een run die dicht bij de index zat en met een tegenstander die een rood licht trok, was de Velocity Pick Up een ronde verder. De rest van de zaterdag hoefde het team van Velocity Racing niet meer in actie te komen.

velocity_05

Op zondagochtend moest Jan Scheppers aantreden voor de kwartfinale. Doordat de tegenstander lane choice had, moest de Velocity Pick Up op de beduidend mindere linkerbaan rijden. Na een kraker van een burn out, waarbij de hele tribune uit z’n dak ging en de speaker deze burn out bestempelde als ‘burn out van de dag’, volgde een memorabele run. Ondanks dat van tevoren was afgesproken dat er geen risico zou worden genomen bij de start en Jan duidelijk alle lichten had gezien, gaf de startboom een rood licht! Omdat Jan er zeker van was dat hij nooit een rood licht kon hebben getrokken, ging hij bij andere Super Pro ET-rijders die op de linkerbaan hadden gereden vragen wat hun resultaten waren, en wat bleek…. iedereen op de linkerbaan had een rood licht! Er was dus iets mis met de tijdwaarnemingslichten, maar Hockenheim is Hockenheim dus heeft protest indienen weinig nut. Omdat de teams uit de FIA klassen niet wilden rijden op de slechte baan, had organisator Jerry Lacky een serieus probleem. Na overleg met Jerry besloot Jan zijn naam als ‘burn out Meister’ nog eens waar te maken. Een dikke burn out voor een volle tribune en als ‘Back Up Girl’ dochter Puck Scheppers waren voor Jan en het team van Velocity Racing toch een mooie afsluiting van de 27ste NitrOlympX!

velocity_06

Bij de Drachten Internationals die dit weekend worden verreden zal Velocity Racing niet aanwezig zijn, maar in oktober tijdens de verplaatste Drachten Finals is Velocity Racing wel weer van de partij. Door de steun van hun trouwe sponsors Schijf, Track Motortechniek, Frontdoor, Red Bull Nederland, Dubbel AA Reclame, Logo’s & Letters, Motors TV, Garage Rijsenhout en Scheppers Bouwadvies, heeft het team van Velocity Racing ondanks de slechte baan toch een mooie NitrOlympX beleefd.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet