DSC: Unieke Corvette in actie tijdens Rizla Racing Days
Tijdens het Superleague Formula weekend op Zolder enkele weken geleden kwam Roger Grouwels van Rudolph Racing voor het eerst met een ex-fabrieks/ex-GLPK Corvette in actie. A.s weekend komt de Rudolph Racing Corvette tijdens de Rizla Racing Days op Assen voor de tweede maal in actie. Een unieke auto met een unieke historie.
Tekst en Foto’s Willem J. Staat/GM Motorsport
Roger Grouwels is terug in de DSC met een historierijke Corvette.
Rudolph Racing terug bij de grote kannonnen
Enkele jaren geleden streed Rudolph Racing in de GT klasse mee met een Dodge Viper SRT 10 om de hoogste eer. Helaas leverden de avonturen met de Dodge Viper SRT 10 niet altijd het gewenste resultaat op. Daarom besloten Roger en Edward Grouwels tijdelijk een stapje terug te doen en zochten hun heil met Clio in de Belgian Touring Car Series. En ondanks een succesvolle stap terug kroop het bloed waar het niet gaan kan. Roger Grouwels wilde weer terug naar de grote kannonen en kwam bij zijn speurjacht wel een erg bekende en interessante Corvette op het spoor. Namelijk de Corvette C5R, chassis No 11, de laatst gefabriceerde fabrieks Corvette die in 2005 en 2006 in handen van Anthony Kumpen en Bert Longin in de Belcar en het FIA GT kampioenschap voor het nodige spektakel zorgde. Daarna verdween de bolide richting Zweden en deed o.a. ook nog dienst bij het team van DKR.
De originele No 63 kende heel wat succes op Le Mans en in de ALMS.
Geen pensioen voor C5R-chassis No 11
Per toeval kwam teameigenaar Roger Grouwels de C5R-11 op het spoor en toen de bolide voor een acceptabele prijs van eigenaar kon wisselen was de deal snel gesloten. Voordat de C5R-11 in de Belcar actief was had hij al een bewogen leven in de American Le Mans Series en op Le Mans achter de rug. In de American Le Mans Series zegevierde de C5R-11 gedurende het seizoen 2004 viermaal en pakte direct een eerste zege in de 12U van Sebring. De vorige eigenaar had de C5R-11 weer geheel in originele staat(lees: fabrieksstaat). Trots pronkten de namen van de originele berijders Max Papis, Johnny O’Connell en Ron Fellows op de bolide. Tot groot verdriet van zijn crew liet Grouwels voor de eerste wedstrijd op Zolder enkele weken geleden deze bestickering verwijderen. Maar voor de rest is alles origineel. Zelfs de software. Interessant is dat die zelfs van Cosworth afkomstig is. Zowel in de ALMS als op Le Mans reed C5R-11 met het startnummer 63. In de DSC was dit om logistieke redenen niet mogelijk vandaar dat er voor startnummer 163 geopteerd werd.
Automatische kompas op Zolder voor de C5R-11
Goed debuutweekend
Ondanks de onverwachte deelname aan het SF weekend in Zolder op 18 juli j.l. maakte Roger Grouwels met een vierde en een tweede plek een uitstekend debuut. Met enkele fraaie acties en spins zorgde Roger voor het nodige spektakel. Na zes jaar trouwe dienst is chassis C5R-11 nog steeds niet aan pensioen toe. De diehard Corvette fans zullen er niet rouwig om zijn, want de belangstelling op Zolder van die zijde was dan ook enorm.
Spektakel op Laguna Seca? Nee, op Circuit Zolder was Roger Grouwels de
smaakmaker.
Tekst en Foto’s Willem J. Staat/GM Motorsport
Roger Grouwels is terug in de DSC met een historierijke Corvette.
Rudolph Racing terug bij de grote kannonnen
Enkele jaren geleden streed Rudolph Racing in de GT klasse mee met een Dodge Viper SRT 10 om de hoogste eer. Helaas leverden de avonturen met de Dodge Viper SRT 10 niet altijd het gewenste resultaat op. Daarom besloten Roger en Edward Grouwels tijdelijk een stapje terug te doen en zochten hun heil met Clio in de Belgian Touring Car Series. En ondanks een succesvolle stap terug kroop het bloed waar het niet gaan kan. Roger Grouwels wilde weer terug naar de grote kannonen en kwam bij zijn speurjacht wel een erg bekende en interessante Corvette op het spoor. Namelijk de Corvette C5R, chassis No 11, de laatst gefabriceerde fabrieks Corvette die in 2005 en 2006 in handen van Anthony Kumpen en Bert Longin in de Belcar en het FIA GT kampioenschap voor het nodige spektakel zorgde. Daarna verdween de bolide richting Zweden en deed o.a. ook nog dienst bij het team van DKR.
De originele No 63 kende heel wat succes op Le Mans en in de ALMS.
Geen pensioen voor C5R-chassis No 11
Per toeval kwam teameigenaar Roger Grouwels de C5R-11 op het spoor en toen de bolide voor een acceptabele prijs van eigenaar kon wisselen was de deal snel gesloten. Voordat de C5R-11 in de Belcar actief was had hij al een bewogen leven in de American Le Mans Series en op Le Mans achter de rug. In de American Le Mans Series zegevierde de C5R-11 gedurende het seizoen 2004 viermaal en pakte direct een eerste zege in de 12U van Sebring. De vorige eigenaar had de C5R-11 weer geheel in originele staat(lees: fabrieksstaat). Trots pronkten de namen van de originele berijders Max Papis, Johnny O’Connell en Ron Fellows op de bolide. Tot groot verdriet van zijn crew liet Grouwels voor de eerste wedstrijd op Zolder enkele weken geleden deze bestickering verwijderen. Maar voor de rest is alles origineel. Zelfs de software. Interessant is dat die zelfs van Cosworth afkomstig is. Zowel in de ALMS als op Le Mans reed C5R-11 met het startnummer 63. In de DSC was dit om logistieke redenen niet mogelijk vandaar dat er voor startnummer 163 geopteerd werd.
Automatische kompas op Zolder voor de C5R-11
Goed debuutweekend
Ondanks de onverwachte deelname aan het SF weekend in Zolder op 18 juli j.l. maakte Roger Grouwels met een vierde en een tweede plek een uitstekend debuut. Met enkele fraaie acties en spins zorgde Roger voor het nodige spektakel. Na zes jaar trouwe dienst is chassis C5R-11 nog steeds niet aan pensioen toe. De diehard Corvette fans zullen er niet rouwig om zijn, want de belangstelling op Zolder van die zijde was dan ook enorm.
Spektakel op Laguna Seca? Nee, op Circuit Zolder was Roger Grouwels de
smaakmaker.