Div: Impressie ADAC Eifelrennen
Monumentenzorg: fraaie historische voertuigen in de oude paddock van de Nürburgring
Dit weekeinde stond de Nürburgring in het teken van de 68e editie van de "Eifelrennen", het oudste evenement in de historie van het roemruchte circuit. Immers, het allereerste evenement op de Ring, op 18 en 19 juni 1927, droeg al deze naam. Sindsdien kwamen sportwagens en GT's, Formule 2- en -3-monoposto's en toerwagens uit DRM, DTM en STW in het kader van de "Eifelrennen" in actie. Enkele jaren geleden besloot de ADAC Nordrhein deze beroemde naam te laten herleven en zo ontstond het tweede grote oldtimer-evenement op de Nürburgring, naast de Oldtimer Grand Prix van aartsrivaal AvD. De "Eifelrennen" kunnen de vergelijking zonder meer aan met een volgepakt en fraai programma. En in tegenstelling tot de Oldtimer Grand Prix, waar het zowel dit jaar als vorig jaar in augustus bitterkoud was en het programma vanwege mist urenlange vertraging ondervond, was het evenals bij de vorige editie ook ditmaal bij de "Eifelrennen" weer schitterend weer! Speciale aandacht was er dit jaar voor de "Silberpfeile" van Mercedes-Benz en de auto's uit de historie van de Deutsche Rennsport-Meisterschaft en de DTM. Voor wie het gemist heeft: volgend jaar een nieuwe kans, van 18 tot en met 20 juni 2010 staat de 69e editie van de "Eifelrennen" op het programma.
Tekst: René de Boer
Foto's: Willem J. Staat, Rebocar
Evenals eerder dit jaar op Goodwood stonden de "Silberpfeile" in het middelpunt van de belangstelling, al had Mercedes-Benz in de Eifel het rijk alleen. Hier Motor-Klassik-journalist Hans-Georg Götzl in de W25 uit 1934.
Hans Herrmann reed met de W 196 die hij ook in 1954 al bestuurde (onder), terwijl de Brit Tony Dron de W 125 reed (boven).
Hans Herrmann, 81 jaar oud, nam volop de tijd voor fans en bewonderaars.